اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

مدارس دولتی قزوین حق دریافت وجه برای هوشمندسازی ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: مدارس دولتی استان حق دریافت وجه از خانواده‌ها برای هوشمندسازی مدارس ندارند.

مدارس دولتی قزوین حق دریافت وجه برای هوشمندسازی ندارند

جعفر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مدارس دولتی استان حق دریافت وجه از خانواده‌ها برای هوشمندسازی مدارس ندارند و در صورت تخلف با آن‌ها برخورد می‌شود.

حبیبی افزود: چنانچه مسئولان مدرسه‌ای، از خانواده‌های دانش‌آموزان برای هوشمندسازی مدارس وجهی درخواست کنند، خانواده‌ها می‌توانند مراتب را به واحد ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات واقع در تمام مناطق آموزشی این اداره‌کل در استان اطلاع دهند.

وی ادامه داد: کارشناسان اداره‌کل آموزش و پرورش با حضور در مدارس یاد شده، شرایط را بررسی و در صورت صحت بروز تخلف، با مسئولان مدارس برخورد می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون 569 مدرسه و یک هزار و 441 کلاس درس هوشمند در استان وجود دارد، تصریح کرد: هوشمندسازی مدارس از نزدیک به دو سال پیش در استان قزوین آغاز شد اما با توجه به افزایش بهای تجهیزات کامپیوتری در سال‌های اخیر همه کلاس‌های درس استان به طور کامل هوشمند نشده است.

حبیبی خاطرنشان کرد: هوشمند کردن مدارس علاوه بر افزایش کارایی کلاس‌ها، با به‌کارگیری کلیپ‌های آموزشی و نرم‌افزارهای گوناگون به یادگیری دانش‌آموزان کمک می‌کند؛ چراکه علاوه بر بُعد شنیداری، جنبه دیداری نیز به شکل بهتر به کمک آموزش می‌شتابد.

وی اذعان کرد: مدارس فقط می‌توانند مبلغ مورد نیاز برای هوشمندسازی را در قالب کمک‌های مردمی از والدین و با رضایت و خواست خود آنان دریافت کنند.

این مسئول با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان نیز می‌تواند حساب‌های مالی مدرسه را مورد بررسی قرار دهد، تصریح کرد: چنانچه خانواده‌ها این انجمن را جدی بگیرند و با آن تعامل داشته باشند، می‌توانند به راحتی نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند.

استان قزوین هم‌اکنون 210 هزار دانش‌آموز و 15 هزار نفر فرهنگی شاغل دارد.

انتهای پیام/77011/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول