اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

راه‌اندازی «شبکه ملی نخبگان مهارت» در فنی و حرفه‌ای

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: «شبکه ملی نخبگان مهارت» در سازمان فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی «شبکه ملی نخبگان مهارت» در فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قاسم صیادی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران به چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و اظهار داشت: مسابقات ملی مهارت به عنوان یک رویداد علمی و فنی بزرگ هر ساله در کشورمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در سطح شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: المپیاد جهانی مهارت نیز هر دو سال یک بار اجرا می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان مسابقات ملی مهارت را یکی از زمینه‌های ایجاد توانمندسازی نیروی انسانی اعلام کرد و افزود: برگزاری این مسابقات یک رقابت سالم بین نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه شرکت کارآموزان در این مسابقات سبب به‌ روزرسانی استانداردها و پروژه‌های آنها می‌شود، تصریح کرد: کارآموزان با حضور در مسابقات ملی مهارت علاوه بر جذب در حوزه‌های آموزشی می‌توانند اطلاعات خود را محک بزنند.

صیادی با اشاره به اینکه مسابقات ملی مهارت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سال 79 با برنامه‌ریزی دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی در کشورمان آغاز شد، گفت: قبل از پیروزی انقلاب و قبل از سال 57 کشورمان سه دوره در این مسابقات جهانی مهارت حضور داشت.

وی با بیان اینکه المپیاد جهانی مهارت از سال 1950 میلادی در سطح جهان برگزار می‌شود، متذکر شد: آخرین و چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت در سال 2013 در کشور آلمان برگزار شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان اذعان داشت: استان زنجان در طول سال‌های گذشته با شرکت در مسابقات ملی مهارت نقاط ضعف و قدرت خود را پیدا کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه پروژه‌های چهاردهمین دوره از مسابقات ملی مهارت هم‌سطح مسابقات جهانی برگزار شد، افزود: در تعدادی از موارد سطح این مسابقات از نظر کمیت و کیفیت از سطح جهانی نیز بالاتر بود.

صیادی خاطرنشان کرد: هر ساله ناظرین جهانی با حضور در محل برگزاری مسابقات از نزدیک نتایج را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه مربیان و کارشناسان حاضر در مسابقات از مدال‌آوران کشوری و جهانی مسابقات مهارت هستند، اظهار داشت: اردوهای آمادگی داخلی و خارجی برگزار شده در سازمان، کارآموزان را برای حضور در مسابقات آماده کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه مربیان و کارشناسان با وحدت و همدلی به عنوان یک خانواده در توانمندسازی نیروی انسانی در جامعه تلاش می‌کنند، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات برای ایجاد آرامش در بین کارآموزان از اساتید و روانشناسان حاضر در این مسابقات استفاده شد.

این مسئول اضافه کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای و تیم زنجان به عنوان تنها گروهی بود که در این زمینه از کارشناسان بهره برد.

صیادی با اشاره به اینکه استان زنجان با 14 شرکت‌کننده و 12 رشته مختلف در مسابقات ملی مهارت حضور داشت، افزود: چهار مدال طلا، چهار مدال نقره، دو مدال برنز و چهار دیپلم افتخار در این مسابقات نصیب استان زنجان شد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در رشته‌های تراش cnc، کنترل صنعتی، فناوری طراحی گرافیک و کاشی‌کاری مدال طلای مسابقات را کسب کرد، گفت: همچنین زنجان در تیم دو نفره مکاترونیک و رباتیک مدال نقره مسابقات ملی مهارت را از آن خود کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه کارآموزان زنجانی در رشته‌های آجرچینی و جواهرسازی مدال برنز گرفتند، افزود: چهار دیپلم افتخار این مسابقات در رشته‌های لوله‌کشی، طراحی مهندسی، جوشکاری و طراحی وب نیز نصیب تیم زنجان شد.

این مسئول با بیان اینکه آزمون‌های مختلفی در بین مدال‌آوران مسابقات ملی مهارت سال 92 و 93 برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این آزمون‌ها برگزیدگان نهایی به مسابقات جهانی 2015 برزیل اعزام خواهند شد.

صیادی در ادامه به راه‌اندازی «شبکه ملی نخبگان مهارت» سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: کارآموزانی که در مسابقات ملی مهارت تاکنون مدال کسب کرده‌اند می‌توانند با عضویت در این شبکه از امکانات آن بهره‌مند شوند.

وی اعطای تسهیلات ویژه به مدال‌آوران برای استفاده از توانمندی کارآموزان را یکی از اهداف تشکیل این شبکه اعلام کرد و بیان داشت: کارآموزان مدال‌آور با عضویت در این شبکه از تسهیلات بنیاد نخبگان نیز بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/73008/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول