اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای هیئت‌های مذهبی استان اردبیل:

کربلا دانشگاه آزادگی و مردانگی است

عضو شورای هیئت‌های مذهبی استان اردبیل گفت: واقعه‌ای که در کربلا رخ داد یک حادثه نیست بلکه کربلا یک اندیشه و دانشگاهی برای آموزش مردانگی و آزادگی است.

کربلا دانشگاه آزادگی و مردانگی است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم میرعباس‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ محرم، کربلا و عاشورا باید در ما آداب اندیشه امام حسین(ع) را ایجاد کند که این آداب را در چهار مورد می‌توان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: آداب ارتباط خود با خدا، ارتباط خود با مردم، ارتباط خود با محیط و ارتباط خود با خود آدابی هستند که ما باید از محرم و اباعبدالله الحسین(ع) بیاموزیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل یادآور شد: اگر این آداب در ما ایجاد شود می‌توانیم در صورت وقوع عاشورایی دیگر از جبهه حق پیروی کنیم و ماه محرم است که آمادگی برای سرباز بودن امام زمان (عج) را در ما ایجاد می‌کند.

میر‌عبا‌س‌زاده تصریح کرد: مردم باید بدانند عزاداری ابزار نیست بلکه گامی در رسیدن به هدفی والا چرا که هدف از عزاداری در این ماه تنها سینه‌زنی و زنجیرزنی نیست بلکه هدف آگاهی از آرمان کربلا و رسیدن به اندیشه امام حسین (ع) است.

عضو شورای هیئت‌های مذهبی استان اردبیل بیان داشت: برای اینکه دچار خرافات و آسیب‌ها در عزاداری نشویم باید از فتوای مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب بهره بگیریم.

میر‌عباس‌زاده گفت: برای اینکه خود را رهرو راه اهل بیت(ع) اعلام کنیم ضروری است تا شئونات عزاداری از سوی کسانی که در عزاداری‌ها شرکت می‌کنند رعایت شود چرا که در این صورت است که ما می‌توانیم خود را عاشق امام حسین (ع) بنامیم و از این عزاداری‌ها نیز توشه‌ای برای خود برداریم.

این روحانی شهر اردبیل ادامه داد: کسانی که شئونات را در عزاداری‌ها رعایت نمی‌کنند نه تنها خود فیضی از این عزاداری‌ها نمی‌برند بلکه موجب ایجاد اثرات منفی بر دیگران نیز می‌شوند که این خود با آموزه‌های اهل بیت(ع) منافات دارد.

میر‌عباس‌زاده در پایان سخنان خود با اشاره به خرافه‌گویی بعضی از مداحان نیز ابراز داشت: وظیفه مداحان این است که پیام‌رسانی کنند و اگر این اصل رعایت نشود موجب ایجاد خرافات در عزاداری‌ها خواهد شد که به همین دلیل مداحان و شعرا باید مراقب چنین اموری نیز باشند.

انتهای پیام/62004/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول