اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار خواستار شد

ضرورت حذف خرافات از مراسم‌های عزاداری در محرم / اعزام 200 مبلغ دینی

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار، خواستار حذف خرافات از مراسم‌های عزاداری و سوگواری ایام محرم شد و گفت: بی‌تفاوتی در برابر خرافه و انحراف در عزاداری‌ها موجب آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

ضرورت حذف خرافات از مراسم‌های عزاداری در محرم / اعزام 200 مبلغ دینی

به گزارش خبرگزاری فارس در بیجار، حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا شامگاه شنبه در همایش توجیهی آموزشی پرچمداران بصیرت ویژه هیئت‌های مذهبی و مداحان که در آمفی‌تئاتر مجتمع امیرنظام گروس بیجار با حضور امام جمعه و جمع کثیری از روحانیون و مداحان و روسای هیئت‌های مذهبی برگزار شد، اظهار کرد: عزاداری حسینی برای ترویج و تدام فرهنگ عاشورایی در جامعه مسلمین و تبیین این فرهنگ در تمامی جهان است.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در راستای برگزاری برنامه و عزاداری‌های ایام محرم وظیفه‌ای خطیر عهده‌دار هستند، ادامه داد: باید مسئولان مربوطه با تلاش هیئت‌های عزاداری را مدیریت کرده و اجازه ورود خرافه‌های کاذب به این مراسم‌ها را ندهیم.

این مسئول اذعان کرد: با برگزاری این چنین برنامه‌هایی زمینه را برای ترویج اسلام ناب محمدی فراهم کرده و از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

مختاری‌نیا با اشاره به مدیریت صحیح برنامه‌های ایام محرم، عنوان کرد: اعتبارات بخشی از برنامه‌های ایام محرم است، اما بخش اصلی آن بحث مدیریت اینگونه برنامه‌هاست و می‌توان با مدیریت اندک برنامه‌ها را به بهترین نحو برگزار کرد.

وی بر اخلاص در کار هیئت‌های مذهبی تأکید کرد و متذکر شد: اینگونه هیئت‌ها باید با اخلاص کارها را پیش برده و وارد بازی‌های سیاسی نشوند.

فعالیت 227 هیئت مذهبی در بیجار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در ادامه سخنان خود از فعالیت 227 هیئت مذهبی و 157 مداح اهل بیت در بیجار خبر داد.

وی همچنین از برگزاری مراسمات عزاداری دهه اول محرم در 230 روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در ماه محرم و صفر بیش از 200 مبلغ دینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی با هدف تشریح اهداف قیام عاشورا و ترویج فرهنگ حسینی اعزام خواهند شد.

مختاری‌نیا با بیان اینکه مملکت ما مملکت ولایی است بر ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) تأکید کرد.

این مسئول ترس از عقاب خداوندی را موجب اصلاح امور خواند و گفت: کارها از جمله برگزاری مراسم‌های عزاداری موجب اصلاح امور و پیش رفتن کارها خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بر فعالیت مداحان و مدیحه‌سرایان در راستای معرفی ارزش و اهداف نهضت عاشورایی و قیام امام حسین تأکید کرد.

انتهای پیام/79015/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول