اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی جویبار خبر داد

درآمد 87 هزار میلیون ریالی تولیدات گیاهان زینتی در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار گفت: تولیدات گل و گیاهان زینتی شهرستان جویبار بالغ بر 87 هزار و 87 میلیون ریال برآورد شده است.

درآمد 87 هزار میلیون ریالی تولیدات گیاهان زینتی در جویبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سلیمان حاتم‌نژاد گفت: شهرستان جویبار دارای بیش از 6/5 هکتار سطوح زیر کشت گل و گیاهان زینتی بوده که 2/1 هکتار از این سطوح به صورت گلخانه‌ای و 4/4 هکتار آن در فضای آزاد است.

وی گفت: از این سطوح بالغ بر 66 هزار و 150 گلدان گل و گیاهان آپارتمانی، پنج میلیون و 125 هزار بوته گل‌های فصلی و نشایی، 82 هزار و 870 اصله درخت و درختچه زینتی، یک‌میلیون و 920 هزار عدد پیاز و پیازچه گل نرگس در سطح چهار هکتار فضای باز و 271 هزار و 520 عدد گل‌های شاخه‌ای تولید می‌شود.

این مسئول یادآور شد: ارزش ریالی تولیدات گل و گیاهان زینتی این شهرستان بالغ بر 87 هزار و 87 میلیون ریال است.

* تأمین 96 هزار لیتر سوخت یارانه‌ای

در دیگر خبر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: در مهر ماه امسال بیش از 96 هزار لیتر سوخت سهمیه‌ای یارانه‌ای برای واحدهای گلخانه‌ای شهرستان آمل تأمین شده است.

سیدمرتضی امینی درباره فعالیت‌های مهر امسال این مدیریت در بخش تولیدات گیاهی اظهار داشت: تأمین بیش از 96 هزار لیتر سوخت سهمیه‌ای یارانه‌ای واحدهای گلخانه‌ای، بیمه کارگری باغ به تعداد سه نفر و زراعت برنج تعداد 164 نفر، ردیابی مگس میوه در سطح 350 هکتار و مبارزه با این آفت با عملیات طعمه پاشی در سطح 15 هکتار، توزیع بیش از هشت تن بذر کلزا از ارقام هایولا با سطح قرارداد بالغ بر یک‌هزار و 250هکتار و سطح کشت یک‌هزار و 50 هکتار، توزیع بذر علوفه‌ای شامل شبدر به مقدار 120 تن، 90 تن جو، 95 تن تریتیکاله، تأمین کود اوره و فسفات برای کشت کلزا از جمله فعالیت‌ها و اقدامات بخش تولیدات گیاهی این شهرستان در مهر امسال بوده است.

انتهای پیام/2296/ل/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول