اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

نهال‌ یارانه‌دار در نیمه دوم سال‌جاری توزیع می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: نهال‌ یارانه‌دار در نیمه دوم سال‌جاری توزیع می‌شود.

نهال‌ یارانه‌دار در نیمه دوم سال‌جاری توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا نهاوندی‌پور امشب در کارگروه امور اقتصادی و امور زیربنایی به اهداف پیش‌بینی شده سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس سند برنامه پنج ساله توسعه برنامه‌های مختلفی در این حوزه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه 10 هزار متر در حوزه آبیاری تحت فشار پیش‌بینی شده بود، افزود: در این حوزه 3 هزار متر آبیاری تحت فشار با 15 درصد برنامه محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به فعالیت توزیع ماشین‌های نیرو محرکه در سازمان اشاره کرد و گفت: وضعیت این ماشین‌ها در ابتدای دوره 14 هزار 850 دستگاه بوده است.

این مسئول با بیان اینکه وضعیت ماشین‌های نیرو محرکه در انتهای دوره 16 هزار و 80 دستگاه است، افزود: به دلیل عدم ابلاغ اعتبار درصد تحقق این بخش در شش ماه نخست سال‌جاری صفر درصد گزارش شده است.

نهاوندی‌پور به برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در ابتدای سال 4 هزار و 900 چاه در استان وجود داشت.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی انجام شده 700 واحد چاه بوده است که در این حوزه 10 درصد برنامه‌ها محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به ازای برق‌دار کردن هر چاه 3 میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا می‌شد، افزود: این کمک در سال گذشته قطع شد و در سال‌جاری نیز اعتباری ابلاغ نشده است.

این مسئول به ایجاد دامداری‌های نیمه‌صنعتی کوچک روستایی اشاره کرد و بیان داشت: وضعیت این واحدها در انتهای دوره یک‌هزار و 372 واحد بوده که یک‌هزار و 170 واحد عملیاتی شده است.

نهاوندی‌پور به ایجاد واحدهای پرورش طیور اشاره کرد و گفت: زمان‌بندی اجرای این فعالیت در طول سال است.

وی ادامه داد: وضعیت واحدهای پرورش طیور سازمان جهاد کشاورزی در ابتدای دوره 196 باب بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بخش منابع طبیعی و آبخیزداری را یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان اعلام کرد و متذکر شد: شناسایی و استعدادیابی اراضی این حوزه در طول سال انجام می‌شود.

این مسئول وضعیت این حوزه را در ابتدای دوره 38 هزار و 295 واحد و در انتهای دوره 39 هزار 795 واحد اعلام کرد و گفت: در این بخش 41 درصد برنامه‌ها محقق شده است.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه در توزیع نهال یارانه‌دار در ابتدای دوره 4 هزار و 591 واحد بوده است، افزود: وضعیت این بخش در انتهای دوره 4 هزار و 791 واحد است که این نهال‌ها در نیمه دوم سال‌جاری توزیع می‌شود.

وی وضعیت تهیه نقشه‌های کاربری اراضی در ابتدای دوره را 40 هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: این وضعیت در انتهای دوره 130 هزار هکتار بوده و در این حوزه 16 درصد فعالیت‌ها محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به بررسی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه واحد دامی اشاره کرد و افزود: در این حوزه 42 درصد فعالیت‌ها محقق شده است.

این مسئول به نظارت و کنترل و توسعه بهداشتی در واحدهای پرورش طیور استان اشاره کرد و بیان داشت: در شش ماهه نخست سال‌جاری 45 درصد فعالیت‌ها محقق شده است.

انتهای پیام/73008/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول