اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور:

رسالت‌ مهم کمیته امداد پرداختن به مباحث فرهنگی و آموزشی است

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور یکی از رسالت‌های مهم کمیته امداد را پرداختن به مباحث فرهنگی و آموزشی عنوان کرد.

رسالت‌ مهم کمیته امداد پرداختن به مباحث فرهنگی و آموزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ‌اکبر میرشکار بعد از ظهر امروز در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران در اراک گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) 3 محور اصلی را در فعالیت‌های خود تعریف کرده است که یکی از این محورها توانمند سازی خانواده‌ها و به ویژه جوانان مددجوی این نهاد است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 500 هزار دانش‌آموز مقاطع تحصیلی مختلف و 110 هزار دانشجو در طی سال از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند و تمام تلاش کمیته امداد جلوگیری از ترک تحصیل مددجویان و بهره‌مندی آنان از خدمات آموزشی یکسان با سایر افراد جامعه است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطر نشان کرد: از این جمعیت 45 هزار نفر در دانشگاه پیام نور، 23 هزار نفر در دانشگاه آزاد و 3 هزار نفر در موسسات غیر انتفاعی و بقیه در دانشگاه‌های دولتی و سراسری به امر تحصیل علم مشغول هستند.

میرشکار با اشاره به حمایت دانشجویانی که در دانشگاه‌های دولتی قبول می‌شوند، یادآور شد: این دانشجویان مورد حمایت هستند و ماهیانه 50 هزار تومان به صورت میانگین برای امور درسی و تحصیلی خود دریافت می‌کنند.

وی از پرداخت 25 میلیارد تومان شهریه امسال 72 هزار دانشجوی مورد حمایت این نهاد خبر داد و بیان کرد: طی سال مبلغ 60 میلیارد تومان در بخش تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد هزینه می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به هدف نهایی فعالیت‌های فرهنگی این نهاد مبنی بر توانمند سازی فکری و اجتماعی مددجویان اشاره کرد و ادامه داد: در طول سال‌های گذشته 320 هزار نفر دانشجوی مورد حمایت این نهاد از طریق کمک‌ها و مساعدت‌ها به تحصیل خود ادامه داده و فارغ‌التحصیل شده‌اند و اکنون در سطوح مختلف به مردم و نظام خدمت می‌کنند و این فعالیت یکی از بارزترین اقدامات این نهاد در حوزه توانمندسازی محسوب می‌شود.

میرشکار اظهار داشت: یک ‌هزار و 461 نخبه از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) شناسایی شده‌اند و تعداد زیادی از آنها عضو بنیاد نخبگان نیز هستند و سالانه به طور میانگین دو میلیون  تومان سرانه برای هر نفر نخبه تحت پوشش کمیته امداد هزینه می‌شود.

وی محور دوم فعالیت‌های آموزشی کمیته امداد را ارتقاء سطح زندگی خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: در این راستا نیز کمیته امداد در دو بخش مشاوره تخصصی و حرفه‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی فعالیت دارد و 400 مشاور حرفه‌ای با این نهاد همکاری می‌کنند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه 651 هزار نفر در سال جاری از خدمات مشاوره‌ای این نهاد بهره‌مند شده‌اند اظهار داشت: سالانه یک میلیون نفر از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

میرشکار در تشریح فعالیت‌های فرهنگی و ساماندهی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اظهارداشت: 100 کانون فرهنگی دائمی و 20 اردوگاه فرهنگی تربیتی در سال به بیش از 210 هزار نفر دانش‌آموز و دانشجو و خانواده‌های تحت پوشش آنان خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در دو سال گذشته جزو دستگاه‌های برتر حوزه اوقات فراغت معرفی شده است، ابراز داشت: در سال گذشته 70 هزار نفر در اردوهای دانش‌آموزی کمیته امداد شرکت کردند همچنین در حال طراحی اردو، برای سالمندان نیز هستیم تا با کمک خیران، 50 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش را که تا کنون موفق به زیارت حرم امام رضا(ع) نشده‌اند، به این آرزو برسانیم.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از سوادآموزی 90 هزار نفر تحت یک برنامه مدون سوادآموزی که از سال گذشته آغاز شده خبر داد و افزود: با همکاری نهضت سواد آموزی برنامه سواد آموزی به مددجویان زیر 50 سال کمیته امداد تا اسفند ماه امسال ادامه خواهد یافت و امیدواریم جشن ریشه کن شدن بی‌سوادی در افراد زیر 50 سال تحت پوشش را برگزار کنیم.

میرشکار بیان کرد: یکی از مأ‌موریت‌های مهم حوزه فرهنگی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) طراحی و اجرای پیوست فرهنگی خدمات این کمیته به خانواده‌های مورد حمایت است که در صورت اضافه شدن پیوست خدمات کمیته امداد، خانواده‌ها می‌توانند به نحو مطلوب‌تر از خدمات کمیته امداد استفاده کنند.

انتهای پیام/87002/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول