اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار عباس‌آباد:

موقوفات عباس‌آباد مازندران احیا شوند

فرماندار عباس‌آباد بر احیای موقوفات این شهرستان تاکید کرد.

موقوفات عباس‌آباد مازندران احیا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، تقی خادمی در جلسه معارفه رئیس اوقاف این شهرستان با اشاره به اهمیت وقف در جامعه گفت: با حیات پیدا کردن سنت حسنه وقف مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی افزود: اوقاف یکی از نهادهای فرهنگی و اثرگذار در جامعه است که باید با شرایط موجود و نیات واقفین با دستگاه‌های دیگر همکاری کرده و تحت مدیریت ائمه جمعه امورات فرهنگی و قرآنی شهرستان را تقویت کنند.

خادمی ادامه داد: امامزادگان عظیم‌الشان و با نذورات خوبی در این منطقه وجود دارند که برای تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی باید تلاش شود.

فرماندار عباس آباد از رئیس اوقاف تنکابن که امورات وقف و بقاع این شهرستان زیرنظر اوقاف تنکابن انجام می‌شد، تقدیر و برای حجت‌الاسلام رضایی آرزوی موفقیت کرد و خواستار همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادها با اداره اوقاف این شهرستان برای تحقق اهداف سازمان اوقاف و امورخیریه شد.

* حقوق وقف و موقوفات باید به روز باشد

معاون حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، نیز بر به‌روز بودن حقوق وقف و موقوفات تأکید کرد.

مجتبی باقرزاده در جلسه هم‌اندیشی هیئت مشورتی موقوفات مازندران با اشاره به روز بودن حقوق وقف گفت: درآمدهای موقوفات باید به‌روز باشد و کارشناسان رسمی دادگستری در تبدیل به احسن و قراردادهای رقبات موقوفات باید طبق نرخ عادلانه روز عمل کنند.

وی افزود: تمام درآمدهای موقوفات در راستای نیات واقفین خیراندیش انجام می‌شود و قطعاً سود حاصله به جامعه بر خواهد گشت که همان است در وقف‌نامه ذکر شده است.

مجتبی باقرزاده گفت: تبدیل به احسن رقبات موقوفات شامل رقباتی می‌شود که کمتر از یک‌دانگ وقف‌اند و خریداری این سهم وقف طبق دستورالعمل‌های سازمان اوقاف توسط مردم بلامانع است که این تبدیل به احسن از سال 91 آغاز شده است.

انتهای پیام/2296/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول