اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

درآمد 50 میلیارد ریالی موقوفات همدان

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: درآمد موقوفات استان در 6 ماه امسال، 50 میلیارد ریال بوده است.

درآمد 50 میلیارد ریالی موقوفات همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام حسین قبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقف در زندگی فردی و اجتماعی ما نقش بی‌بدیلی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در استان همدان 72 موقوفه درآمدزا و چهار موقوفه با نیت ازدواج داریم، افزود: درآمد موقوفات استان در 6 ماهه نخست سال بیش از 50 میلیارد ریال بوده که این مبلغ باید دقیقاً در راستای نیت موقوفه خرج شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه 63 درصد از شهر ملایر موقوفه است، ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال از درآمد آن موقوفات 56 میلیون تومان برای درمان بیماران هزینه شده و بیش از 148 میلیون تومان صرف آموزش دانش‌آموزان و مراکز علمی آن‌ها شده است.

وی افزود: در شهر ملایر چهار باب مدرسه اعصن و اعیان موقوفه به نام سیفیه، سه باب مدرسه فخرالحاجیه و 84 مدرسه موقوفه داریم که عرصه آن موقوفه و اعیان آن مربوط به آموزش و پرورش است.

قبادی به جایگاه وقف در زندگی مردم اشاره کرد و گفت:‌ اگر وقف به معنای واقعی در جامعه جاری شود اختلاف طبقاتی به صفر می‌رسد.

وی ابراز داشت: از سوی دیگر باید به این امر نیز توجه داشت که اگر برای اشتغال و ازدواج، وقف داشته باشیم سن ازدواج بالا نمی‌رود و مشکل اشتغال برطرف می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در ادامه ویژه‌برنامه آرامش بهاری را یکی از طرح‌های اجرایی در ایام نوروز دانست و گفت: از آنجایی که همدان شهر توریستی است توانستیم با کمک سازمان میراث فرهنگی و آموزش و پرورش، توریست‌ها را برای گردشگری و آشنایی با بقاع متبرکه و زیارتی ببریم.

وی طرح نشاط معنوی، خیمه معرفت، یاس نبوی و تشکیل نمایشگاه‌هایی در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های اجرایی در تابستان دانست و خاطرنشان کرد: برنامه زیارت الهی از دیگران برنامه‌هایی بود که در این طرح، بیش از 40 نفر مبلغ در ماه رمضان برای تبلیغ علوم دینی به روستاهای محروم استان اعزام شدند.

قبادی یکی از کارهای این سازمان را تربیت حافظان قرآنی دانست و گفت: در 6 ماهه نخست سال، 5 هزار و 672 نفر در کلاس‌های حفظ قرآن اداره اوقاف و بقاع متبرکه شرکت کرده‌اند و تا پایان سال باید به 6 هزار و 961 نفر برسد.

شرکت 25 هزار نفر در مسابقات قرآنی

وی افزود: مسابقات قرآنی از دیگر برنامه‌های این سازمان است که بیش از 25 هزار نفر در شهرستان‌های ما شرکت کرده‌اند که این خود یک رکورد است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: این امر نشان از آن دارد که استان دارای ظرفیت بسیار خوبی است و قطعاً می‌توانیم این رقم را به 50 هزار نفر برسانیم.

وی از اجرای برنامه محفل انس با قرآن خبر داد و عنوان کرد: 10 محفل قرآنی با حضور قاریان استانی، ملی و مصری برگزار شده که تمام این هزینه‌ها را اوقاف متقبل شده است.

قبادی همایش «بانوان ولایی» را یکی از برنامه‌های آتی این سازمان دانست و اذعان داشت: این برنامه در کل کشور و در کل شهرستان‌ها در ساعت و روز مشخصی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این همایش که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، در راستای ارتقای بینش خواهران در مباحث خطبه‌های امیرالمومنین(ع) و کمک‌های حضرت فاطمه(س) به ایشان است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از اعزام 17 نفر از شهروندان همدانی به مشهد مقدس در روزهای آتی خبر داد و گفت: این افراد تا به حال برای زیارت امام رضا(ع) نرفته‌اند.

وی در پایان سخنان خود به نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن نقش وقف در جامعه پرداخت و تصریح کرد: رسانه‌های ما در عین آزادی به دلیل اعتقاداتی که دارند می‌توانند ورود واقعی و حقیقی در این زمینه داشته باشند و به حل مشکلات و معضلات جامعه بپردازند.

انتهای پیام/89029/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول