اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان خلخال:

150 خانوار در قالب طرح نظام جامع خانواده ساماندهی شدند

مدیر کمیته امداد شهرستان خلخال گفت: با هدف کیفی‌‌بخشی به آموزش خانواده‌ها 150 خانوار خلخالی در طرح نظام جامع خانواده ساماندهی شده‌اند.

150 خانوار در قالب طرح نظام جامع خانواده ساماندهی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام علیقلی‌زاده عصر امروز در همایش هفته گرامیداشت خانواده از ساماندهی 150 خانواده در قالب طرح نظام جامع خانواده در خلخال خبر داد.

وی به روز مباهله و علت انتخاب این روز به این نام، به شأن نزول آیه «هل اتی» اشاره کرد که موضوع خانواده و استحکام پایه‌های آن در این سوره توصیه شده است.

علیقلی‌زاده تصریح کرد: خانواده در دین مبین اسلام یکی از ارکان مهم جامعه محسوب شده و اگر خانواده به تکامل و پویایی نرسد جامعه دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه خانواده آسیب‌پذیرترین نهاد اجتماعی در برابر مشکلات و معضلات اجتماعی است، خاطر نشان کرد: در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با معضلات و مشکلات این ناهنجاری‌‌ها و مشکلات به درون جامعه و ساختار خانواده وارد می‌‌شود که به راحتی نمی‌‌توان این مشکلات را کنترل و از جامعه دور کرد.

وی اضافه کرد: در سال‌جاری 150 خانواده به تعداد جمعیتی 460 نفر از خانواده‌ها در خلخال در قالب طرح نظام جامع خانواده در آموزش‌های فردی، گروهی و مشاوره‌ای در زمینه‌های اعتقادی و دینی تحت آموزش قرار گرفته‌اند که این آموزش‌ها با حضور کارشناسان امور فرهنگی و مذهبی در مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال تا پایان سال ادامه می‌یابد.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان خلخال با اشاره به الگوی اصلی خانواده یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) بیان کرد: اصلی‌‌‌ترین سرمشق زندگانی این دو بزرگوار در تاریخ است که باید خانواده‌ها در تربیت فرزندان دقت بیشتری را داشته باشند و از بروز تهاجم فرهنگی و اشاعه فساد و بی‌‌بند و باری در جامعه جلوگیری کنند.

علیقلی‌زاده با اشاره به موقعیت حساس دانش‌آموزان و وجود تبلیغات رسانه عظیم دشمن در از بین بردن هویت جوانان و نوجوانان در جامعه و مخصوصاً خانواده یادآور شد: خانواده‌ها و کسانی که با نقش تربیتی کودکان و نوجوانان سر و کار دارند با شرکت در فضاها و کلاس‌های آموزشی، بهره‌گیری از برنامه‌های سازنده صدا و سیما و مجلات معتبر در مورد خانواده در تربیت فرزندان نقش اصلی خود را ایفا کنند.

در پایان این همایش تعداد 10 خانواده که در مورد الگوی اسلامی، دینی و سبک زندگی ایرانی، اسلامی حائز رتبه‌های برتر شده بودند با اهدای جوایزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

برگزاری کارگاه آموزشی دامپروری برای 100 مجری طرح خودکفایی در شهرستان سرعین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کمیته امداد شهرستان سرعین از برگزاری یک دوره کارگاه آموزش دامپروری برای 100 نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی این نهاد خبر داد.

منصور رجایی در گردهمایی طرح خودکفایی کمیته امداد در سرعین گفت: این کارگاه آموزشی به مدت یک روز برای مجریان طرح‌های خودکفایی برگزار شد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی با مطالبی در مورد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، تب مالت، سل و همچنین بهداشت شیر و فرآورده‌های آن آشنا شدند.

در پایان این کارگاه آموزشی سه نفر از خانواده‌های موفق در زمینه‌های خودکفایی و اشتغالزایی با اهدای جوایزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/62006/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول