اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

تغییر نگرش جامعه به خانواده زندانیان الزامی است

فرماندار قروه گفت: یکی از واقعیت‌های اجتماعی نگرش منفی به خانواده‌های زندانیان است که باید با فرهنگ‌سازی زمینه تغییر این نگرش فراهم شود.

تغییر نگرش جامعه به خانواده زندانیان الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده عصر امروز در نشست انجمن حمایت از زندانیان قروه با بیان این مطلب، مهم‌ترین معضل خانواده‌های زندانیان را نگرش منفی جامعه به آنان عنوان کرد و افزود: اصلاح این نگرش نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: افراد زندانی تنها به واسطه جرایم خشن در ندامتگاه به سر نمی‌برند بلکه برخی به دلیل جرایم مالی یا غیرعمد، محبوس هستند و از این رو مجرم خواندن همه آنها درست نیست.

فرماندار قروه گفت: زندانیان اگر مرتکب سنگین‌ترین جرم هم شده باشد، خانواده وی سهمی در این جرم ندارد و باید حمایت شود تا آسیب‌های بعدی به وجود نیاید.

شیخی‌زاده با تاکید بر تعامل دستگاه‌های فرهنگی در راستای فرهنگ‌سازی در زمینه متقاعد کردن مردم، به کمک رساندن به خانواده زندانیان نیازمند، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی اصولی و صحیح هر فردی از افراد اجتماع می‌تواند به عنوان یک مبلغ برای انجمن حمایت از زندانیان شود.

وی توانمندسازی فرهنگی و اقتصادی خانواده زندانیان را از راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این قشر عنوان کرد.

به گفته فرماندار قروه، زندانی و خانواده وی اگر حمایت نشوند در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند که هزینه غیرقابل جبرانی برای دولت و جامعه به بار خواهد داشت.

شیخی‌زاده در ادامه با اشاره به ظرفیت و توانمندی خیرین در این شهرستان، تصریح کرد: خیرین بازوی توانمند دولت در هر عرصه‌ای هستند که باید از توان و ظرفیت آنان به خوبی بهره گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: هرجا که خیرین وارد عرصه شده‌اند، ثمرات قابل قبولی به بار نشسته است و از این رو هدایت و سوق دادن آنان به سمت حمایت از خانواده‌های زندانیان نیز می‌تواند اثربخش باشد.

وی اجرای برنامه‌های خیریه فرهنگی و هنری در شهرهای بزرگ را یکی از بهترین برنامه‌های انجمن حمایت از زندانیان عنوان و خاطرنشان کرد: متاسفانه این ظرفیت به دلیل نبود سالن مجهز منفعل مانده است در حالی که شهرستان قروه یکی از برترین ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کردستان است.

فرماندار قروه در پایان تصریح کرد: با شناختی که از مردم خیر و نوع‌دوست قروه داریم و بارها شاهد کمک‌های داوطلبانه آنان در بخش‌های مختلف بوده‌ایم، مطمئن هستیم که در صورت فرهنگ‌سازی هیچ خانوداه زندانی نیازمند در شهرستان وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/79009/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول