اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نعیم‌آبادی:

غرب با کمک وهابیت، اسلام‌هراسی را گسترش می‌دهد

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: غرب با کمک وهابیت، اسلام‌ هراسی را گسترش می‌دهد.

غرب با کمک وهابیت، اسلام‌هراسی را گسترش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در کارگاه مقابله با تفکرات وهابیت با اشاره وجود اختلاف‌های بدیهی فقهی در مذاهب مختلف اسلامی گفت: مثلا بستن دست در نماز توسط برخی مذاهب اسلامی و نبستن آن در دیگر مذاهب اسلامی یک چیز عادی و معمولی است و اگر وهابیت تنها در فقه با دیگر مسلمانان اختلاف داشت مشکلی نبود.

وی ادامه داد: مشکل این است که وهابیت کسانی را که با حرفشان و فکرشان مخالف باشد واجب‌القتل می‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، با استناد به کتب فقهی وهابیت به فتوای بزرگان وهابی در مورد تکفیر کردن افرادی که زیارت قبور می‌کنند گفت: وهابیت می‌گوید در ابتدای باید به زائران و زیارت کنندگان قبور تذکر داد تا دست از کار خود بردارند و به قول خودشان دست از کفر بردارند، اگر قبول کردند که هیچ اما در صورت امتناع و در صورت توان باید آن شخص را به جرم کفر بکشید.

وی با بیان اینکه وهابیت مذهب آدم‌کشی است گفت: برای رد عقاید پلید وهابیت و محکومیت آنها تنها همین آدم کشی‌شان بس است.

امام‌ جمعه بندرعباس با بیان اینکه زیارت اهل‌ قبور چه در منابع شیعه و چه در منابع اهل‌سنت از سیره و سنت پیامبر (ص) است گفت: بزرگان و فقهای اسلام، چه در صدر اسلام و چه در قرون معاصر زیارت اهل‌ قبور را پیوسته انجام می‌دانند پس باید به آنها هم گفت کافر؟

وی با اشاره به بهره‌برداری غرب از آدم‌کشی‌ها و خشونت‌هایی که وهابیت به نام اسلام انجام می‌دهد گفت: صهیونیسم جهانی با استفاده از ابزارهای قدرتمند تبلیغاتی و بازیگر خیمه ‌شب بازی خود یعنی وهابیت، موج‌های اسلام هراسی را در غرب ایجاد کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شبهه وهابیت در خصوص قسم خوردن گفت: آنها می‌گویند قسم خوردن بر غیر از خدا جایز نیست و هر کس بر چیزی جز خدا قسم بخورد کافر است و سزایش مرگ است.

وی در پاسخ به شبهه وهابیت و با استناد به آیاتی از سوره‌های «شمس»، «زلزال»، «تین» و ... اظهار کرد: اگر قسم خوردن به غیر خدا کفر بود که خود خداوند فقط بر خودش قسم می‌خورد و به آفریده‌های خود قسم نمی‌خورد.

آیت‌الله‌ نعیم‌آبادی با اشاره به کفر دانستن دعا و توسل توسط وهابیت به آیاتی از سوره «یوسف» اشاره کرد و گفت: در این سوره برادران یوسف از پدرشان می‌خواهند که برای آنها در پیشگاه خداوند طلب بخشش کند و حضرت یعقوب نیز تقاضای آنها را می‌پذیرد، اگر کفر بود که پیامبر خدا می‌فرمود بروید و از خداوند طلب بخشش کنید.

انتهای پیام/88001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول