اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه معمولان:

وهابیت و بهائیت به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی هستند‌

امام جمعه معمولان گفت: ‌وهابیت و بهائیت به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی هستند‌.

وهابیت و بهائیت به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی هستند‌

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، حجت‌الاسلام مهدی عابدینی عصر امروز در یادواره 66 شهید دانش‌آموز شهرستان پلدختر اظهار داشت: بیشترین آمار شهدا را در جنگ تحمیلی حماسه‌سازان و آینده‌سازان ایران اسلامی به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در طول دوران دفاع مقدس، شجاعانه و با رشادت کامل برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی کرده‌اند، گفت: تقدیم 66 شهید دانش‌آموز در پلدختر‌، افتخاری بزرگ برای جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی این شهرستان محسوب می‌شود.

امام جمعه معمولان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه فراگیر شود، افزود: امنیت و آرامش امروز جامعه مرهون خون شهدا است، زیرا آنان با نثار جان شیرین خود این دو نعمت بزرگ را برای کشور ما به ارمغان آوردند.

‌عابدینی با تاکید بر اینکه آرمان‌های والای شهدای گرانقدر باید به بهترین نحو در سطح جامعه اشاعه داده شود، تصریح کرد: جوانان نسل سومی انقلاب با آگاهی از این مسئله می‌توانند ادامه دهنده راه شهدا در حفظ کیان اسلامی باشند.

امام جمعه معمولان گفت: امنیتی که امروز در جامعه وجود دارد و دانش‌آموزان ما در سایه آن برای رسیدن به قله‌های رفیع علم و دانش تلاش می‌کنند، حاصل خون شهدا و رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: برطبق روایات اسلامی اگر کسی در راه طلب علم، کسب رزق و ر‌وزی حلال و در راه پیروی از اهل بیت (ع) جان خود را از دست بدهد، در حکم شهید است.

‌عابدینی با اظهار تاسف از اینکه غرب به اسم تکنولوژی و با همه ادعاهایش 14 قرن بشریت را به عقب کشاند، گفت: حدود پنج قرن پیش اورانیوم غنی شده توسط شیخ بهایی کشف شد.

وی به جوانان توصیه کرد: کتاب دست‌های ناپیدا خاطرات مستر همفر جاسوس بریتانیا در خاورمیانه را مطالعه کنند.

‌عابدینی افزود: غربی‌ها روی مسایل باطل خود برنامه‌ریزی می‌کنند، در صورتی که ما روی حقانیت خود توجه نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه غرب با کم رنگ کردن مسائل دینی و توجه به بعد نفسانی، بشریت را مورد ظلم قرار داد،اظهار کرد: غربی‌ها هیچگاه تصور و پیش‌بینی نکرده بودند که انقلابی بدین صورت در کشور ایران به وقوع بپیوندد.

امام جمعه معمولان گفت: بیشتر انقلاب‌های دنیا با حمایت آمریکا و اسرائیل صورت گرفت، ولی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره)، حمایت‌های مقام معظم رهبری، جانفشانی شهداء و ایثارگران به وقوع پیوست که برای استکبار جهانی قابل پیش بینی و برنامه‌ریزی نبود که این امر کلیه معادلات و محاسبات استکبار جهانی را به ریخت.

وی برنامه هسته‌ای را تنها بهانه‌ای برای مستکبران علیه ایران دانست و افزود: علت دشمنی  آمریکا و اسرائیل با ایران انرژی هسته‌ای نیست و اگر اینگونه تصور کنیم، خیال باطلی است.

امام جمعه معمولان گفت: اگر انرژی هسته‌ای علت این مخاصمه است، چرا با کشور ژاپن دشمنی و مخالفت نمی‌ورزند و سایر کشورها ازجمله ژاپن از این حق دارند، استفاده می‌کنند و هیچکس با آنها کاری ندارد.‌

عابدینی تصریح کرد: ایجاد وهابیت و بهاییت از توطئه‌های انگلیس است که با این توطئه‌ها به دنبال ایجاد اختلاف وتفرقه بین شیعه و سنی هستند، تا با این کار به  اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه معمولان بر هوشیاری نسل جوان و داشتن بصیرت و دشمن شناسی تاکید کرد و افزود: دشمن از طریق برنامه‌های فرهنگی وایجاد شبهات سعی دارد، نسل جوان ما را از ارزش‌های انقلاب اسلامی وشهدا دور کند.

یادواره 66 شهید دانش‌آموز شهرستان پلدختر به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی و با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات کانون تربیتی رشد پلدختر برگزار شد.

انتهای پیام/2304/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول