اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

وهابیت تکفیری درصدد ارائه چهره‌ای بی‌رحم از اسلام است /ضرورت تبیین مبانی ناب اسلام

یکی از مراجع تقلید گفت: امروز وهابیت تکفیری با وحشی‌گری‌هایی خود در صدد ارائه چهره‌ای مخدوش و بی‌رحم از اسلام است و در این باره مبلغان دینی باید از فرصت محرم استفاده کرده و مبانی ناب تشیع و اسلام را تبیین کنند.

وهابیت تکفیری درصدد ارائه چهره‌ای بی‌رحم از اسلام است /ضرورت تبیین مبانی ناب اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود روایتی از امام صادق(ع) را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ایشان از تملق و حسد به عنوان دو اخلاق زشتی نام می‌برند که مومنان از آن دوری می‌کنند.

وی افزود: اگر انسان بیش از آنچه شایسته شخصی است در مدحش سخن بگوید دچار تملق و چاپلوسی شده است؛ این کار مخصوص انسان‌های کم ظرفیت و کم شخصیت است و در گذشته برخی شاعران در دربار پادشاهان چنین کاری را انجام می‌دادند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حسادت تنها موجب رسیدن آسیب به شخص حسود می‌شود، گفت: اگر انسان واقعا دوست دارد به مقام و منصبی که دیگران دارند برسد باید تلاش کند نه اینکه با حسادت فقط به خودش ضرر بزند.

وی ادامه داد: بدخواهی برای دیگران نیز از جمله اخلاق رذیله و زشتی است که برخی به آن دچار می‌شوند و لازم است از آن پرهیز شود.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه در مورد آموختن دانش اشکالی ندارد که انسان گاهی تملق استاد خود را بگوید، عنوان داشت: بوسیدن دست استاد و کارهایی که نشانه احترام به او باشد، در اینجا مشکلی ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم به حسادت در زمینه علم‌آموزی اشاره کرد و افزود: در اینجا معنای صحیح یعنی همان غبطه خوردن را باید دریافت؛ این امر عاملی است برای ایجاد انگیزه در عموم مردم تا بتوانند خود را به جایگاهی که به آن غبطه می‌خورند، برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و فرصت تبلیغ برای روحانیون خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام و قرآن تمام تلاش خود را برای نابودی مکتب اهل بیت(ع) و حذف نام و یاد آن بزرگواران می‌کنند و آنها را کانون حملات خود قرار داده‌اند بنابراین اگر می‌خواهیم نظام و جامعه ما پابرجا بماند باید از این مذهب و مکتب دفاع کنیم.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: امروز وهابیت تکفیری با اقداماتی که انجام می‌دهد و وحشی‌گری‌هایی که می‌کند چهره‌ای مخدوش و بی‌رحم از اسلام ارائه کرده و همین امر سبب شده است اروپاییان این دیدگاه را در مورد مسلمانان داشته باشند که آنها گروهی خشن هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اولیاءالله و علمای اسلام سال‌ها تلاش کردند تا مفاهیم و ارزش‌های ناب دینی را برای نسل‌های آینده حفظ کنند، گفت: با این حال آنچه امروز تکفیری‌ها انجام می‌دهند، چهره‌ای خشن از اسلام را پیش روی جهانیان قرار داده است.

وی تاکید کرد: مبلغان دینی باید از فرصت محرم استفاده کرده و مبانی ناب تشیع و اسلام ناب را برای همه اقشار تبیین کنند.

انتهای پیام/78004/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول