اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تقویت وحدت دینی

همایش علمای شیعه و سنی در میناب برگزار شد

همایش مشترک علما، ائمه جمعه و جماعت و بزرگان شیعه و سنی با هدف تقویت وحدت و اخوت دینی در میناب برگزار شد.

همایش علمای شیعه و سنی در میناب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق مرکز هرمزگان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب پنج‌شنبه شب در همایش علمای شیعه و سنی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: هر چه اتحاد مسلمانان بیشتر باشد برکات و موفقیت نیز بیشتر خواهد بود.

علی عبداللهی با تشریح برخی اقدامات دشمنان علیه دین مبین اسلام بیان کرد: یهودیت و مسیحیت علی‌رغم همه اختلافاتی که با یکدیگر دارند برای برهم زدن اتحاد مسلمانان و وارد کردن ضربه به اسلام با یکدیگر همراه و متحد هستند.

مدیر کلام پژوهشکده حج و زیارت کشور نیز در این همایش اتحاد و وحدت بین مسلمانان را دستور خدا و رسول گرامی اسلام (ص) عنوان کرد و گفت: تنها عامل سربلندی مسلمانان اعم از شیعه و سنی در اتحاد و یکپارچگی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی باقر شیخانی در ادامه به شکست ابرقدرت‌های ایران و روم باستان و استقرار اسلام در منطقه اشاره کرد و بیان کرد: آنچه در استقرار دین اسلام اهمیت داشت وحدت مسلمانان و سپاه اسلام بود.

این استاد حوزه و دانشگاه وحدت را نیاز کنونی جامعه اسلام ذکر کرد و گفت: عده‌ای از افراد ناآگاه و جاهل از دو مذهب شیعه و سنی در داخل کشور و برخی از کشورهای اسلامی به تفرقه دامن می‌زنند.

وی هدف از ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی را وارد کردن ضربه بر پیکره دین اسلام عنوان کرد.

باقر شیخانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ‌کدام از مراجع دینی شیعه، اهل سنت را به دور از اسلام نمی‌دانند تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب اهانت به بزرگان اهل سنت را حرام می‌داند بیانگر اوج اهمیت حفظ وحدت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز در ادامه با تشریح تاریخچه و شکل گیری وهابیت، اظهار داشت: وهابیت عامل اصلی تفرقه میان امت‌هاست.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا رستگار گفت: دشمنان برای براندازی نظام اسلامی از اروپا ابتدا به جنگ سخت متوسل شدند و زمانی که در این مسیر به موفقیتی دست پیدا نکردند از حربه جنگ نرم استفاده کردند.

وی افزود: استحاله ذهن و تسخیر قلب افراد مهم‌ترین هدف دشمنان در جنگ نرم است.

رستگار گفت: وهابیت فرقه اسلامی نیست بلکه فرقه ضاله و ساخت دست انگلیس است که برای مقابله با اسلام و خشکاندن ریشه اسلام ناب تشکیل شده است.

همایش وحدت به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه میناب در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج این شهرستان و با حضور 200 نفر از علما، ائمه جمعه و جماعت و کارشناسان شیعه و سنی میناب برگزار شد.

انتهای پیام/88004/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول