اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

تشکیل انجمن خیرین‌ کتابخانه‌ساز در شهرستان‌های همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان از تشکیل انجمن خیرین‌ کتابخانه‌ساز در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: تشکیل این انجمن در همه شهرستان‌های استان در دست برنامه‌ریزی است.

تشکیل انجمن خیرین‌ کتابخانه‌ساز در شهرستان‌های همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ارشاد استعدادی ظهر امروز در دومین همایش تجلیل از انجمن‌ها و خادمین در عرصه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در همدان اظهار داشت: ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی در نهاد کتابخانه‌ها در راستای بالا بردن فرهنک مطالعه جزو اولویت‌های پیش رو بوده است.

وی به بحث مصوبات انجمن‌ها اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته 630 مصوبه در انجمن‌های استان تصویب شده که 91 درصد از آنها اجرایی شده‌ است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان از رشد 100 درصدی تجهیز کتابخانه‌های استان در راستای شادابی و پویاسازی بخش کودک و نوجوان خبر داد.

وی عنوان کرد: در زمینه کتابخانه‌های مشارکتی 78 باب کتابخانه مشارکتی در سطح استان ایجاد شده و در هفته کتاب نیز چند باب افتتاح خواهد شد.

ارتقای شاخص‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کتابخانه‌های همدان

استعدادی از تشکیل انجمن خیرین‌ کتابخانه‌ساز در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این انجمن در استان و بعضی از شهرستان‌ها تشکیل شده که افراد خیر در آن به عضویت درآمده‌اند.

وی گفت: تشکیل این انجمن در همه شهرستان‌های استان در دست برنامه‌ریزی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان بحث کیفیت کاری کتابخانه‌های عمومی استان را مطرح کرد و گفت: کتابخانه عمومی استان همدان در زمینه مصوبات رتبه برتر و در راستای کمیته نهضت مطالعه مفید رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

وی به اثربخشی این همایش در روند رو به رشد اهداف نهضت اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی استان همدان در یک سال اخیر شاهد ارتقا در تمام شاخص‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری بوده‌اند.

استعدادی با بیان اینکه باید ارتباط بین کتاب و جامعه را بنیادی‌تر و عمیق‌تر کنیم، افزود: ماموریت اصلی ما ترویج امر مطالعه مفید در راستای فرهنگ غنی کشور است که انجمن‌های کتابخانه‌ها بازوان اصلی اجرایی این امر هستند.

انتهای پیام/89029/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول