اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال‌جاری تاکنون صورت گرفت

واکسیناسیون 197 هزار راس دام علیه بیماری‌های واگیر دام در سرایان

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان گفت: از آغاز سال‌جاری تاکنون 197 هزار و 388 راس گوسفند و بز بر علیه بیماری‌های آبله و PPR در سرایان واکسیناسیون شدند.

واکسیناسیون 197 هزار راس دام علیه بیماری‌های واگیر دام در سرایان

علی صدیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: دامپزشکی سرایان اقدام به واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری واگیر بین دام‌ها می‌کند.

وی به برخی از بیماری‌های واگیر در بین دام‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بیماری آبله، تب برفکی و PPR از جمله این بیماری‌ها است.

واکسیناسیون 187 هزار راس گوسفند بر علیه بیماری آبله در سرایان

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان با بیان این‌که از آغاز سال‌جاری تاکنون 197 هزار و 388 راس گوسفند و بز برعلیه بیماری آبله و PPR مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند، افزود: از این تعداد 9 هزار و 830 راس گوسفند و بز واکسن PPR را در دریافت کرده و بر علیه این بیماری واکسینه شدند.

صدیقی تصریح کرد: همچنین 187 هزار و 558 راس گوسفند در این شهرستان بر علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

وی با بیان این‌که بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و به شدت واگیر دامی است، یادآور شد: این بیماری که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فراورده‌های دامی محسوب می‌شود.

واکسیناسیون 2 هزار نوبت سر گاو برعلیه بیماری تب برفکی

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان اذعان داشت: کارشناسان دامپزشکی در راستای مراقبت دام‌ها بر علیه بیماری واگیر تب مالت عملیات مراقبت و معاینه دام‌ها را در روستا هر ساله انجام می‌دهند، متذکر شد: در این مورد از آغاز سال‌جاری تاکنون 2 هزار و 136 راس گوسفند و بز و 170 راس گاو مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

صدیقی ادامه داد: از این تعداد معاینه هیچ‌گونه نشانه‌ای از بیماری تب برفکی مشاهده نشده است. از آغاز سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و 940 نوبت سر گاو برعلیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

انتهای پیام/69021/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول