اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه عزاداری‌های حسینی مردم زنجان

فضاهای شهری زنجان برای ماه محرم مناسب‌سازی می‌شود

فضاهای شهری زنجان در آستانه عزاداری‌های حسینی مردم برای ایام عزاداری اباعبدالله الحسین مناسب سازی می‌شود.

فضاهای شهری زنجان برای ماه محرم مناسب‌سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کم‌کم با فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان شهر زنجان رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد.

مردم پایتخت شور و شعور حسینی با فرا رسیدن موعد عشق بازی ابا عبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یاران با وفای ایشان با فراهم کردن شرایط و امکانات و فضاسازی مناسب خود را برای برگزاری شایسته عزاداری‌های این ایام آماده می‌کنند.

مردم دیار عاشقان قمر بنی هاشم علمدار کربلا که عزاداری‌های آنها زبانزد همگان است و ارادت آنها در روز هشتم محرم به حضرت ابوالفضل جهانی شده است این روزها با شور و شوق عظیمی خود را برای سوگواری‌های فرزند زهرا (س)آماده می‌کنند.

ستادهای محرم در مساجد بزرگ استان تشکیل شده و اقدامات برای برگزاری شایسته مراسم‌های سوگواری شهدای دشت کربلا آماده می‌کنند.

مراسم‌های عزاداری حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، احمدیه، دسته عزاداری رزمندگان اسلامی و... که امروز مرزهای کشور را درنوردیده و به الگویی برای عزاداری‌های بی‌آلایش مردمی تبدیل شده است، امسال نیز با حضور با شکوه عزادارن حسینی برگزار خواهد شد.

در کنار آمادگی‌های خود جوش مردم زنجان مسئولان نیز برنامه‌های گسترده‌ای را برای برگزاری با شکوه مراسم‌های عزاداری آماده می‌کنند.

معاون فرهنگی و هنری شهرداری زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، ابراز داشت: با نزدیک شدن ایام محرم شهر زنجان نیز کم کم باید حال و هوای محرم را داشته باشد.

وی به آماده‌سازی فضاهای شهری برای ایام محرم اشاره کرد و افزود: فضاهای شهری زنجان در این ایام به شکل مناسبی آماده عزاداری خواهد شد.

ناصر سلطان‌محمدی با بیان اینکه نخستین جلسه ستاد محرم در شهرداری زنجان برگزار شده، گفت: در این جلسه نسبت به اقدامت شهرداری درایام محرم تاکید شده است.

این مسئول فضاسازی شهری را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: فضاسازی شهری برای برگزاری مراسم‌های عزاداری حائز اهمیت بسیاری است.

سلطان‌محمدی با بیان اینکه مشکل نورپردازی در زمان برگزاری مراسم عزادرای از سوی مسئولان عنوان شده است، افزود: شهرداری نسبت به برطرف کردن این مشکل تاکید دارد.

معاون فرهنگی و هنری شهرداری زنجان نصب چراغ های مناسب برای نورپردازی را ضروری دانست و تاکید کرد: نسبت به خریداری و تجهیز معابر به چراغ‌های روشنایی اقدام می‌شود.

وی به اهدای نذورات در زمان برگزاری مراسم عزاداری اشاره کرد و بیان داشت: شهروندان نسبت به رعایت مسائل بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

سلطان‌محمدی با بیان اینکه در هر 15 متر مبادرت به ایجاد سطل زباله خواهد شد، ادامه داد: شهروندان زباله‌های را در سطل زباله قرار دهند.

معاون فرهنگی و هنری شهرداری زنجان ضمن تاکید بر رعایت بهداشت در معابر در زمان عزاداری، خاطرنشان کرد: زیبا نگه داشتن شهر باید مورد تاکید همه شهروندان باشد.

این مسئول اقدامات فرهنگی شهرداری زنجان را در ایام سال یادآور شد و گفت: شهرداری زنجان در طول سال برنامه‌های مختلف فرهنگی را در سطح شهر اجراء می کند.

وی مناسبت های ملی مذهبی را در سطح کشور مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: شهرداری زنجان در طول سال برای برنامه‌های ملی مذهبی برنامه فرهنگی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) بر ضرورت تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) در جامعه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی با تاکید بر پرهیز از خرافه‌‌ها در عزاداری‌های حسینی اذعان داشت: هئیت‌های مذهبی باید با استفاده از علمای دین به تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) پرداخته و از اقداماتی که جنبه خرافه دارد پرهیز کنند.

انتهای پیام/73007/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول