اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف حفظ ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفت

برگزاری یادمان شهدای عملیات محرم در بهشهر

در آستانه ماه محرم و گرامی‌داشت سی‌ و یکمین سالگرد عملیات غرورآفرین محرم، یادمان شهدای عملیات محرم در بهشهر برگزار شد.

برگزاری یادمان شهدای عملیات محرم در بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، به همت پایگاه مقاومت مسجد قدس و گروه فرهنگی شهید مرتضی پورحبیب، یادمان 19 شهید بهشهری عملیات محرم با حضور سرداران، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، و رهروان راه شهدا، صبح امروز در مجتمع فرهنگی ـ هنری بصیرت برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا شعبان‌علی حیدریان فرمانده سپاه ناحیه بهشهر، ضمن خیر مقدم به حضار و تقدیر از دست‌اندرکاران یادمان شهدای عملیات محرم، اظهار داشت: ما برای لبیک به شهدا آمدیم، آمدیم تا با شهدا تجدید پیمان کنیم و تا آخرین قطره خونی که در رگ ماست در راه ولایت باشیم و قدم به قدم با ولایت پیش رویم.

در ادامه، عبدالعلی عمرانی‌تیله‌نویی، یکی از سرداران هشت سال دفاع مقدس، طراح جنگ و از فرماندهان لشگر 25 کربلا، همراه با ارائه مستندات، به بیان خاطراتی از حضور شمالی‌ها به‌ویژه بهشهری‌ها در جنگ از جمله شرکت در عملیات محرم پرداخت.

وی ابتدا از پیاده‌روی 500 کیلومتری 40 تن از بهشهری‌ها در اوایل انقلاب گفت که به مدت 15 روز از گرگان تا قم به عشق دیدار مقتدایشان حضرت امام خمینی(ره)، به‌طول انجامید و سرانجام این توفیق حاصل شد.

سردار عمرانی از حضور 27 تن از بهشهری‌ها در روز دوم جنگ در سرپل ذهاب گفت که نه تویوتا داشتند و نه بی‌سیم و نه موشک و نه تجهیزات اولیه، و در شرایط سختی مقاومت کردند و جنگیدند و بدتر از همه این‌که 27 روز فقط کنسرو لوبیا صبحانه، ناهار و شام خوردند.

این جانباز 70 درصد از تانک‌های T72 و موشک‌های خمسه‌خمسه و بمب‌های شیمیایی دشمن و رویای صدام که می‌خواست از بصره تا اهواز را اتوبان بزند گفت و از دست‌های خالی اما مغزهای متفکری که با 36 کشور جنگیدند و افتخار آفریدند.

عمرانی، بالاخره به عملیات محرم رسید و اینکه بچه‌های لشگر 25 کربلا سنگ تمام گذاشتند و خسارت‌های فراوانی به دشمن وارد کردند به‌طوری‌که پاتک‌های بعثی‌ها برای بازپس‌گیری اراضی و خطوط از دست‌رفته نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی، عملیات محرم را عملیاتی مقدسی توصیف کرد که به‌واسطه آن لشگر 25 کربلا زنده شد.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس در پایان سخنان خود، بر لزوم مستندسازی از مجاهدت‌های شهدا، سرداران و ایثارگرانی که در لشگر 25 کربلا 22 عملیات مهم از جمله عملیات محرم را انجام دادند، تاکید کرد و گفت: سرداران و فرماندهان بهشهری هم سهم بسزایی در پیشبرد جنگ داشتند و نباید از آن‌ها غافل باشیم.

به گزارش فارس، در عملیات محرم 61 که با افتخارآفرینی رزمندگان شمال ایران همراه بود، 19 تن از فرزندان بهشهری به شهادت رسیدند.

این شهدا عبارتند از؛ حسین‌علی عباسی‌کوهستانی، محمد‌ولی مسافر‌رباطی، حسین بخشنده‌رستمی، اصغر حافظی‌رستمی، غلام‌رضا دهقانی‌رستمی، میر‌قربان هادی‌زاده‌میانگله، محمد‌حسین عمویی، سید عابدین حسینی،علی‌اکبر عموزاد‌خلیلی، محمود گرجی، احمد محمدی‌خواجه‌دهی، رجب‌علی حسنی‌سابقی، سید فضل‌الله امینی، ابراهیم نعمتی حسین‌آبادی، علی‌جان خواجیان، محمد معافی، صفر‌علی عبداله‌زاده و رحیم فتحی که در «زبیدات»، «عین‌خوش» و «موسیان» به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/86001/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول