اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب شورای هیئات مذهبی گچساران:

مراسم‌های دهه محرم با تدبیر برگزار شود

منتخب شورای هیئات مذهبی و دبیر هیئت رزمندگان اسلام گچساران گفت: مراسم‌های دهه محرم باید با تدبیر و برنامه‌ریزی برگزار شود.

مراسم‌های دهه محرم با تدبیر برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد رمضانی شامگاه امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم استقبال از دهه محرم اظهار کرد: محرم ما در واقع از روز عرفه لحظه حرکت امام حسین(ع) از شبه جزیره عربستان به کربلا و کوفه آغاز شده است.

وی افزود: در واقع برای هر کاری اجری پیش‌بینی شده که اجر دهه محرم و عاشورا نیز امتداد ظهور امام زمان(عج) است.

رمضانی با بیان این‌که برای پرداختن به برخی آسیب‌های فراروی محرم باید بر موضوع اشراف کامل داشت، ابراز کرد: درک و فهم واقعه بزرگ عاشورا و دهه محرم امری مهم بوده و باید با شناخت به این قضیه وارد شد و احساساتی عمل نکرد.

منتخب شورای هیئات مذهبی گچساران بیان کرد: در برگزاری مراسمات دهه محرم باید شور و شعور در کنار هم قرار گیرد.

دبیر هیئت رزمندگان اسلام با بیان این‌که دستگاه اموی در پی دفن کردن عاشورا در دشت کربلا بود، یادآور شد: کاروانی که از عراق به شام توسط حضرت زینب کبری(س) راه‌اندازی شد، پیام‌رسان حادثه بزرگ کربلا بود.

رمضانی با اشاره به اهمیت و جایگاه واقعه کربلا عنوان کرد: در مراسم‌های دهه محرم باید تلاش شود تا درک و شعور از واقعه کربلا در هیئت‌ها و میان مردم ایجاد شود.

وی بصیرت‌افزایی را یکی از مهم‌ترین درس‌‌های واقعه کربلا دانست و اظهار کرد: کاروانی که از شبه جزیره عربستان به سوی عراق حرکت کرد، دچار ریزش فراوانی شد و مسلم نیز بیعت و نامه 18 هزار نفر را به دست آورد اما در کربلا تنها 72 نفر با امام حسین(ع) ماند که این بی‌بصیرتی جامعه کوفه را نشان داد.

رمضانی با بیان این‌که نقش مردم در همکاری با هیئات مذهبی پررنگ است، افزود: به نظر می‌رسد که نقش و دخالت هیئات مذهبی در مراسم‌ها کمتر باشد و سازمان‌ها و ادارات دولتی در این قضیه بیشتر دخیل هستند.

منتخب شورای هیئات مذهبی گچساران ادامه داد: امروز سیاست نظام بر انجام امور توسط مردم با نظارت و پشتیبانی مسئولان است.

رمضانی با بیان این‌که در انجام مراسم‌های دهه محرم باید همه جوانب در نظر گرفته شود، گفت: انتظار می‌رود برنامه‌ها و مراسم‌های دهه محرم با تدبیر انجام شود و در این امر فرهنگ‌سازی جایگاه مهمی دارد.

انتهای پیام/82001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول