اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از ضرردهی شرکت‌ها انجام شود

نیایش: ضرورت احیا مدیریت متمرکز شرکت‌ها

مدیر معدن ذغال‌سنگ هشونی کوهبنان گفت:باید مدیریت شرکت ذغال‌سنگ به شکل سابق بازگردد و یک مدیر‌عامل در تهران‌ بر تمام‌ معادن طلا‌، مس‌، ذغال‌سنگ‌، سنگ‌آهن و حتی نفت و گاز اعمال قدرت کند تا از ضرردهی برخی شرکت‌ها جلوگیری شود.

نیایش: ضرورت احیا مدیریت متمرکز شرکت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، مصطفی نیایش ظهر امروز در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان ریگان اظهار داشت: معدن هشونی یکی از غنی‌ترین و بزرگترین معادن ذغال‌سنگ کرمان است که زمینه را برای اشتغال کارگران فراوان از شهرها و استان‌های هم‌جوار فراهم کرده است.

وی افزود: در حال حاضر 990 نفر کارگر در سه شیفت کاری در قسمت‌های آتش باری‌، ایمنی‌، زمین‌شناسی‌، نقشه‌برداری‌، تعمیرات‌، پیشروی‌، لوکوموتیو برق‌، ماشین‌آلات تونل و ...‌ در اعماق زمین مشغول کار و فعالیت هستند‌.

نیایش تصریح کرد: عملیات اکتشاف معدن هشونی ‌از سال 45 آغاز شد که پس از مشخص شدن میزان ذخیره فعالیت کاری معدن هشونی تقریبا‌ از سال 55 به صورت رسمی آغاز شد و زمینه اشتغال و کار برای مردم شهرستان‌های شمالی استان و استان‌های دیگر کشور رقم خورد‌.

وی عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به سه شیفت کاری‌ تولید ماهانه این معدن بین 12 تا 14 هزار تن ذغال است و‌ ایمنی کامل در کارگاه‌ها و تونل‌های این معدن برقرار شده است به گونه‌ای که در سال جاری شاهد هیچ‌گونه حادثه جانی و فوتی نبودیم.

نیایش خاطر نشان کرد: افق زیر 2 هزار و 400 متر این معدن در حال اجرا است و بیش از 80 کارگر در حال حاضر در این افق مشغول به کار هستند که ان‌شاء‌الله در سال آینده به شرط خرید تجهیزات نوار آماده بهره‌برداری است. 

وی گفت‌: در راستای گسترش معادن‌، معدن هشونی شمالی نیز پنج کیلومتر برق آن تأمین شده و در حال حاضر جاده‌سازی آن در حال انجام است، زیرا بهره‌برداری از این معدن به تازگی آغاز شده است‌.

مدیر معدن ذغال‌سنگ هشونی کوهبنان بیان داشت: ما به فعالیت‌های فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای داریم به گونه‌ای که علاوه بر برگزاری نماز جماعت در ماه محرم چند‌ بر‌نامه داریم و یک روز تمام کارگران میهمان سفره امام حسین (‌ع) هستند و دی ماه سال جاری یاد‌واره شهدای ذغال‌سنگ در کوهبنان برگزار می‌شود. 

نیایش بیان داشت: برای فراهم کردن زمینه نشاط و شادابی در بین کارگران بر‌نامه‌های ورزشی متعددی در این معدن بر‌نامه‌ریزی شده و برگزار می‌شود و کارگران این منطقه یک تیم ورزشی فوتسال نیز دارند که در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند.

وی گفت‌: به منظور تشویق و ترغیب کارگران هر کارگاه و تونلی که ماهانه تولید آن بالای 14 هزار تن باشد به صورت قرعه‌کشی تعدادی از کارگران این قسمت برای اردوی سیاحتی و زیارتی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

نیایش افزود: یکی از نقاط امیدواری در معدن هشونی این است که برخلاف بسیاری از معادن دیگر نه تنها ما تعدیل نیرو نداریم، بلکه مقدمات برای افزایش و جذب نیروهای جدید فراهم شده است.

وی عنوان کرد: باید مدیریت شرکت به شکل سابق باز گردد و یک مدیر‌عامل در تهران‌ بر تمام‌ معادن طلا‌، مس‌، ذغال‌سنگ‌، سنگ‌آهن و حتی نفت و گاز اعمال قدرت کند تا از ضرردهی برخی شرکت‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول