اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

مدیریت فرهنگی در تبیین فلسفه عاشورا ضروری است

امام جمعه دهدشت مدیریت در فلسفه عاشورا را ضروری خواند و با اذعان به اینکه قبل از انقلاب هم فلسفه عاشورا بیان می‌شد ابراز داشت: به دلیل اینکه مدیریت فرهنگی در کار نبود، اثرگذاری و کارایی نداشت.

مدیریت فرهنگی در تبیین فلسفه عاشورا ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ و هیئات مذهبی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: اباعبدالله‌الحسین (ع) حجت خداست، تمام عالم به فرمان اوست و مقام «کن‌فیکون» دارد.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: امام حسین(ع) با تمام وجود برای دفاع از ارزش‌های الهی قیام کرد و هر چه داشت برای اسلام فدا کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه، عاشورا را درس بزرگ برای همه خواند و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم هم در این دنیا و هم در آخرت زنده بمانیم باید حسینی زندگی کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه ابراز داشت: در راه احیای ارزش‌های اسلام از مال، جان، آبرو و وقت خود بگذاریم و بدانیم که ارزش‌هایی که امام حسین(ع) برای آنها قیام کرد امروز هم وجود دارد.

به گفته حسینی واجبات اسلام، عقاید و ارزش‌ها امروزه هم هست و دشمنان و صحنه نبرد به شکل‌های مختلف امروزه وجود دارند.

امام جمعه دهدشت فلسفه جنگ تحمیلی را تلاش دشمنان برای عدم تحقق حکومت حسینی خواند و با اشاره به هزینه‌ای که سیدالشهدا(ع) برای حفظ ارزش‌های الهی پرداخت افزود: کسی به مقام سیدالشهدا(ع) نخواهد رسید.

حسینی مدیریت در فلسفه عاشورا را ضروری خواند و با اذعان به اینکه قبل از انقلاب فلسفه عاشورا بیان می‌شد ابراز داشت: به دلیل اینکه مدیریت فرهنگی در کار نبود، اثرگذاری و کارایی نداشت.

وی مدیریت برنامه‌های عاشورا را به معنای فهماندن فلسفه عاشورا به عزاداران دانست و افزود: باید طوری برنامه‌ریزی شود که هر کسی اگر وارد هیئت عزاداری می‌شود وارد مسیر معنویت شده و عاشورا را بفهمد.

امام جمعه دهدشت با تأکید بر طرح مدیریت فرهنگی و برائت منطقی، تصریح کرد: آثار بیان برائت به صورت افراطی و با اختلافات و اهانت‌های احتمالی در خارج از مرزها بروز پیدا خواهد کرد.

حسینی با اذعان به اینکه مشارکت عمومی در مسائل اقتصادی در سطح شهرستان ضعیف است، استفاده از ظرفیت‌های هیئات مذهبی را ضروری دانست و گفت: هیئت‌های مذهبی نباید برنامه‌های خود را منحصر به برگزاری مراسم عزاداری در عاشورا کنند و چه بسا مردم حتی اگر هیئت هم نباشد به صورت خودجوش حضور پیدا می‌کنند.

حسینی خواستار مدیریت مراسمات ملی، مذهبی شد و با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام بی‌برنامگی هیئات مذهبی در استفاده از این فرصت را متذکر شد و افزود: آن اجتماع باشکوه و عظیم می‌طلبید کارهای فرهنگی خوبی توسط هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شد اما هیئات مذهبی در آن روز چه نقشی داشتند و چکار کردند؟

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه هیچ هزینه‌ای در برگزاری مراسم امام حسین(ع) گم نمی‌شود خواستار برگزاری هر چه بهتر مراسم عزاداری در محرم شد و گفت: هیئت‌ها حتی‌الامکان مساجد را محور برنامه‌ها قرار دهند و از روز اول محرم کار خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/82016/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول