اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران:

مدیریت مشارکتی راه نجات زاینده‌رود است

استادیار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر راه نجات زاینده رود مدیریت مشارکتی این رودخانه است.

مدیریت مشارکتی راه نجات زاینده‌رود است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی قربانی پیش از ظهر امروز در حاشیه دومین روز از برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی اکولوژی سیمای سرزمین در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: مدیریت دولتی در محیط زیست، مدیریتی شکست خورده است.

وی ادامه داد: سد‌سازی در بسیاری از مواقع برای تامین آب نیاز است، اما باید مطالعه کرد که آیا سد‎‌سازی پیوست اجتماعی دارد یا ندارد.

استاد‌یار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر توجه بیشتری به مسائل زیست محیطی می‎شود، اما باید پیش‌بینی‎های صحیحی از آینده سد‌سازی داشت تا با مشکل مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه باید به گذشته نگاهی بیندازیم و ببینیم که دلیل نابودی جنگل‎ها چیست، اضافه کرد: پیش‌ از سال 42 جنگل‌نشینان روستایی به خوبی در جنگل‎ها زندگی می‎کردند و هیچ مشکلی وجود نداشت، اما پس از سال 42 مشکلاتی به وجود آمد.

قربانی با تاکید بر اینکه جایگاه جوامع محلی باید در مدیریت محیط زیست مشخص شود، تاکید کرد: مدیریت مشارکتی پادزهر تخریب منابع طبیعی بوده و  مدیریت مشارکتی راه نجات زاینده‌رود است و تمام دستگاه‎های دولتی و محلی باید در این کار دخیل باشند و با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی به اهمیت قانون مدیریت مشارکتی اشاره کرد و افزود: قانون مدیریت مشارکتی باید به قانونی محکم تبدیل شده و با جدیت اجرایی شود.

انتهای پیام/63015/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول