اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافند غیر عامل استان اردبیل:

سند راهبردی پدافند غیر عامل در دست تدوین است

مدیرکل پدافند غیر عامل استان اردبیل از تهیه و تدوین سند راهبردی پدافند غیر عامل در استان اردبیل خبر داد و گفت: این سند در حال حاضر در دست بررسی و تهیه است.

سند راهبردی پدافند غیر عامل در دست تدوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس ساداتی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل در گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل اظهار داشت: ما در حوزه‌های مختلف با برگزاری مانورهای متفاوت و الگوهای شاخص سعی می‌کنیم تا توان و آمادگی دستگاه‌های مختلف را در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی بسنجیم و در این زمینه مانور قطعی برق، تأمین آب شرب، توجه به مسائل بهداشتی و درمانی دام، طیور و انسان و مانورهای دیگر برگزار شده و یا در دستور برگزاری است.

وی تصریح کرد:‌ ما در قالب کارگروه‌های مختلف روی موضوع تأمین آب شرب بهداشتی و سالم شهرهای مختلف به ویژه اردبیل تاکید داریم و سعی می‌کنیم برای اطمینان‌بخشی در این حوزه آب چشمه گور گور را به اردبیل منتقل کنیم.

رئیس ساداتی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بحران آب در آینده در مرکز استان حادثه‌آفرین می‌شود ما از هم اکنون با تدابیر مناسب سعی می‌کنیم تا بخش عظیمی از نارسایی‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه را برطرف کرده و به حداقل برسانیم.

این مسئول با بیان اینکه هر دستگاه اداری موظف شده آسیب‌های حوزه کاری و فعالیت خود را احصا کرده و مورد توجه قرار دهد، اضافه کرد: بیشترین تاکید بر آمایش سرزمینی و توجه به پدافند غیر عامل در مناطق مختلف است که با بهره‌گیری از شیوه‌ها و مدیریت‌های مناسب در این زمینه در سطح ملی و جهانی سعی می‌کنیم اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.

وی به ضرورت پراکندگی صنایع و امکانات زیرساختی در نقاط مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: این تدبیر از آنجاست که دشمن نتواند یک جا به تجهیزات زیربنایی ما حمله کند و یا ضربه‌ای مهلک به این حوزه وارد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل پدافند غیر عامل استان ادامه داد: ما در یک برنامه میان مدت و بلند مدت براساس سند چشم‌انداز سعی داریم تا در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی به گونه‌ای حرکت کنیم تا مردم با آرامش بیشتر و اطمینان از تقویت و توسعه مبانی ارزشی و اعتقادی بتوانند در مقابل حوادث احتمالی مقابله کنند.

رئیس ساداتی از تدارک و تهیه سند راهبردی در حوزه پدافند غیر عامل خبر داد و گفت: در این سند سعی شده است با برنامه‌ریزی‌های مفصل آسیب‌ها در حوزه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته تا منطبق بر برنامه‌ریزی کلان و نقشه راه صحیح بتوان خطرات و آسیب‌ها را دور کرد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: بنا به تاکیدات و فرمایش مقام معظم رهبری ما باید به گونه‌ای سازماندهی کنیم تا دشمن از پیروزی خود مطمئن نباشد و اجازه گستاخی به بیگانگان داده نشود که این امر مستلزم افزایش قدرت بازدارندگی برای پیشبرد اهداف است.

رئیس ساداتی به نسل اول، دوم، سوم و چهارم حمله نظامی دشمن اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در نسل چهارم دشمن با استفاده از تسلیحات پیشرفته، عملیات روانی و رسانه‌ای سعی کرده است دیگر کشورها را مورد هجمه قرار دهد اما در نسل پنجم جنگ‌ها این شکل عملیات به صورت سایبری و کنترل از راه دور است.

این مسئول در پایان سخنان خود تصریح کرد: دشمنان امروز با استفاده از ظرفیت سایبری سعی می‌کنند تأسیسات حیاتی کشورها را مورد هجوم قرار داده و زمینه یک ناامنی و اختلال را شکل دهند.

انتهای پیام/62001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول