اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اسبق مرکز مطالعات جنگ سپاه:

امروز با تلاش مسئولان اقدامات خوبی در زمینه پدافند غیرعامل انجام شده است

رئیس اسبق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه با اشاره به فرمایشات و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب درباره اهمیت دادن به مقوله پدافند غیرعامل، گفت: امروز با تلاش مسئولان اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

امروز با تلاش مسئولان اقدامات خوبی در زمینه پدافند غیرعامل انجام شده است

محمد کرمی‌راد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: پدافند غیرعامل سلسله اقداماتی است که در جنگ سخت و نرم برای پیش‌دستی انجام می‌شود.

این فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه هرچه امکانات پیشرفته‌تر شود، نقش کلیدی موضوع پررنگ‌تر می‌شود، افزود: مسئولان باید در مقابله با تهدیدات و حوادث، اقدامات تامینی و مصون‌سازی را انجام دهند.

به گفته رئیس اسبق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حفاظت از اماکن حساس و مهم در پدافند غیرعامل از چندین سال گذشته تاکنون مورد توجه قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در پدافند غیرعامل برای مقابله با حملات تروریستی و سایبری، یک‌سری اقدامات پیشگیرانه براساس قواعد علمی، فنی و تخصصی از پیش طرح‌ریزی می‌شود.

نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران با تهدیدات زیادی مواجه بوده و هست و این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی پدافند عامل را به‌معنای دفاع در مقابل حمله واقعی عنوان کرد و پرداختن به مقوله پدافند را در افزایش قوای نظامی بسیار موثر دانست.

رئیس اسبق پژوهشکده علوم دفاعی و امنیت ملی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: زمانی پدافند فقط متمرکز بر تهدیدات نظامی بود، اما با گذشت زمان و دور شدن تهدیدات نظامی، تهدیداتی همچون تهدید زیستی، پرتویی و... با منشاء‌ انسان به ‌وجود آمد و ضرورت داشت که این مفاهیم نوسازی شود.

رئیس اسبق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فرمایشات و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب درباره اهمیت دادن به مقوله پدافند غیرعامل، بیان داشت: امروز با تلاش مسئولان اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/2700/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول