اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

کاهش آسیب‌پذیری‌ با استفاده از پدافند غیرعامل

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: کاهش آسیب‌پذیری‌ها با مکان‌یابی صحیح از روش‌های پدافند غیرعامل است.

کاهش آسیب‌پذیری‌ با استفاده از پدافند غیرعامل

عیسی قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، اظهار داشت: مؤلفه‌های امنیت ملی در چهار بند حفظ جان مردم، حفظ تمامیت ارضی کشور، حفظ سیستم اقتصادی و سیاسی و همچنین حفظ استقلال و حاکمیت کشور خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر اقدامات پدافند غیرعامل در هر یک از مؤلفه‌های امنیت ملی، تصریح کرد: با اجرای روش‌های پدافند غیرعامل در ارتباط با حفظ جان مردم، تلفات جمعیت که به عنوان سرمایه‌های ملی کشور هستند، کاهش می‌یابد.

قنبری ادامه داد: تقویت توان رزمی دفاعی نیروهای مسلح و بالا بردن آستانه مقاومت کشور در حفظ سرزمین و ایجاد بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری‌ها و خسارات و موضوعاتی که برای مراکز حساس کشور متصور است و تأثیر مثبت در زیرساخت‌های رهبری سیاسی، نظامی و اجتماعی جامعه از تأثیرات مثبت پدافند غیرعامل هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی افزود: به تصویب رساندن طرح‌ها و برآوردها، تأمین اعتبار و اجرای طرح‌های مصوب، اعمال نظارت بر اجرای طرح‌ها و اجرای تمرینات سالانه برای اطمینان از کارایی تجهیزات و نفرات از جمله اقدامات و برنامه‌های اساسی در امر پدافند غیرعامل است.

وی به روش‌های پدافند غیرعامل اشاره کرد و اذعان داشت: ایجاد اختلال در شناسایی از طریق اختفا، استتار، پوشش، فریب، تفرقه یا جابه‌جایی، کاهش آسیب‌پذیری‌ها از طریق مکان‌یابی صحیح و ایجاد موانع و استحکامات بخشی از روش‌های پدافند غیرعامل به شمار می‌روند.

انتهای پیام/61010/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول