اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

لزوم توجه کلیه نهادها و دستگاه‌ها به پدافند غیر عامل

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم توجه کلیه نهادها و دستگاه‌ها به پدافند غیر عامل تاکید کرد.

لزوم توجه کلیه نهادها و دستگاه‌ها به پدافند غیر عامل

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار یونس امیری ظهر امروز در جلسه فرهنگی و عقیدتی کهگیلویه و بویراحمد اشاره‌ای به تاریخچه پدافند غیر عامل کرد و گفت: قبل از انقلاب سازمانی با عنوان سازمان دفاع غیرنظامی وجود داشت که هدایت، کنترل و پشتیبانی از مردم در بروز حوادث و بلایای طبیعی، کمک امداد و نجات در حوادث و کاهش آسیب‌پذیری‌های کشور در برابر تهدیدات خارجی از اهداف و برنامه‌‌های آن سازمان بود.

فرمانده ارشد نظامی در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که همواره شاهد جنگ در جهان هستیم و دشمنان کشورهای جهان اسلام سعی بر نابودی و از پای درآوردن مردم آن کشورها را دارند، گفت: مصداق واقعی آن را در سوریه، پاکستان و افغانستان شاهد هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که شرایط استراتژیک کشور و قرارگیری در معرض انواع بحران‌ها و سوانح طبیعی ضرورت ایجاد آمادگی پیش از بحران و مدیریت مناسب در زمان وقوع بحران بسیار مهم و ضروری است، گفت: پدافند غیر عامل از مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌ها، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن است.

امیری پدافند عامل را این‌گونه تعریف کرد و گفت: پدافند عامل به موشک‌های زمین به هوا، هوا به هوا، توپخانه‌ها، تجهیزات جنگی و ... گفته می‌شود که بحث پدافند عامل و غیر عامل به صورت جداگانه بوده و توجه و ضرورت به این مهم از اهمیت خاصی برخوردار است.

این مسئول؛ پدافند غیر عامل را دارای دو بخش دانست و گفت: پدافند غیر عامل شامل استحکامات و سایبری می‌شود که دو تهاجم سخت و نرم در این پدافند صورت می‌گیرد و در بخش استحکامات تهاجم سخت و با تهاجم نرم به اطلاعات فرهنگی، امنیتی، تاسیسات و ... حمله می‌کنند.

امیری با تاکید بر این‌که کلیه نهادها و دستگاه‌ها از جمله واحدهای خدمات‌رسان باید از هر لحاظ ایمن باشند، گفت: بخش‌های مختلف در سطح استان اعم از حوزه راه و ‌شهرسازی و ... باید در خصوص پدافند غیر عامل آگاه باشند تا در زمان بروز معضل و گرفتاری با مشکلی مواجه نشوند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به زلزله بم اشاره کرد و گفت: عدم توجه به نوع ساخت‌ و ساز باعث بروز معضل بزرگ در بم شد که انتظار می‌رود همه ادارات و دستگاه‌ها در ساخت و سازهای خود به منظور اجرایی کردن پدافند غیر عامل استانداری و شهرداری در رعایت این مهم نظارت داشته باشد.

این مسئول نظامی با بیان این موضوع که علم و توانایی این را داریم که ساخت ساختمان‌ها به سمت و سوی پدافند غیر عامل برود، گفت: انتظار می‌رود کلیه نهادها و دستگاه‌ها آشنایی کامل با پدافند غیر عامل داشته باشند و در راستای طراحی و اجرایی کردن آن همت کنند.

امیری بیان داشت: در حوزه جنگ نرم موفقیت‌های خوبی را کسب کردیم و در مرحله پدافند غیر عامل در حوزه سایبری تک دشمنان را پاتک کردیم.

وی به کارگیری همه رایانه‌ها در بحث اینترنت را سایبری گفت و بیان داشت: دشمنان اطلاعات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و ... را با ورود ویروس‌های رایانه‌ای  اطلاعات را حک و سپس مختل می‌کنند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در خاتمه اذعان کرد: در بحث پدافند غیر عامل ایران جزو چهارمین یا پنجمین کشور جهان در حوزه سایبری است.

انتهای پیام/82011/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول