اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

دنیا فهمید که سفارتخانه‌های آمریکا لانه جاسوسی است

امام جمعه شیراز گفت: امروز بعد از گذشت چند سال از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران، تمام دنیا فهمیدند که سفارتخانه‌های آمریکا لانه جاسوسی است.

دنیا فهمید که سفارتخانه‌های آمریکا لانه جاسوسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: آن روز که سفارت آمریکا در ایران توسط دانشجویان انقلابی تسخیر شد و امام به سفارتخانه آمریکا لقب «جاسوس‌خانه» داد، به ما می‌گفتند که دلیل شما برای این ادعا چیست و دانشجویان مجبور شدند هزاران صفحه سند را به یکدیگر بچسبانند و کتاب‌ها منتشر کنند تا جاسوس بودن سفارت اثبات شود.

وی افزود: امروز اما جاسوس بودن آمریکا نه تنها برای دشمنان که برای دوستان او نیز آشکار شده و رئیس جمهور آمریکا افتخار می‌کند که خلاصه مکالمات سری روسای جمهور کشورهای اروپایی را پشت میز خود می‌خوانده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به برخی از دیگر حوادث تاریخی رخ داده در 13 آبان بیان کرد: این روز سالروز تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه است که به سبب اعتراض امام به کاپیتولاسیون رخ داد.

وی ادامه داد: آمریکا در آن زمان با دادن 20 میلیون دلار وام به ایران توانست برای مستشاران نظامی خود در ایران مصونیت بگیرد و امام که از مذاکرات مجلس آگاه شد روز 14 آبان به شدت این اقدام مجلس فرمایشی و دربار را محکوم کرد.

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: در 13 آبان بود که دانش‌آموزان و دانشجویان در چمن دانشگاه تهران به گلوله بسته شدند و خون آنها درخت انقلاب را آبیاری کرد.

ردپای کشورهای خارجی در شهادت مرزبانان ایرانی

امام جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها ابراز داشت: نزدیک نیمه‌شب گروهک مزدور «جیش‌العدل» با استفاده از اطلاعات موساد و سیا و سلاح نیمه‌سنگین و توپ 106 به پاسگاه مرزی جمهوری اسلامی حمله می‌کند و تعدادی از غیورمردان مرزبان را به شهادت می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اطلاعات سرویس‌های جاسوسی بیگانه در دست این گروهک نبود نمی‌توانستند کاری کنند و ردپای کشورهای خارجی به وضوح در این جریان دیده می‌شود.

شعار مرگ بر آمریکا در جان و دل ما نهادینه شده است

وی تصریح کرد: جنایات آمریکا از ذهن ملت ما بیرون نمی‌رود و شعار «مرگ بر آمریکا» در جان و دل و تک‌تک سلول‌های وجودی ما ریشه دوانده است.

ایمانی بیان کرد: اینکه جمهوری اسلامی تا به امروز در مقابل تمام توطئه‌ها مقتدرانه ایستاده به برکت شعارهای ناشی از شعور بوده است.

حواشی تحریک‌آمیز چشم‌ها و دل‌ها را از عزای اباعبدالله باز ندارد

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه اجازه ندهیم اعمال حاشیه‌ای و تحریک‌آمیز چشم‌ها و دل‌ها را از چهره مبارک سید‌الشهدا باز دارد، گفت: عزاداری اباعبدالله از اعظم قربات الهی است و باید با قصد قربت انجام شود.

وی افزود: بهترین نوع عزاداری برگزاری مجالس باشکوه همراه با بازگویی اهداف امام حسین (ع)، ارائه تحلیل از قیام کربلا و سوگواری برای مصیبت اهل‌بیت است.

ایمانی ادامه داد: باید از آلات لهو و لعب، اشعار و آهنگ نامناسب و از بیان مطالب غیرواقعی و غیرمستند در عزاداری پرهیز کرد.

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: به جای استفاده از علائم بدون مدرک و شکل و شمایل بازمانده از گذشته که مستندی در تاریخ اسلام ندارد پیام ابا‌عبدالله را بازگو کنیم.

وی بیان کرد: عزاداران به جد از قمه‌زنی و استفاده از زنجیر تیغ‌دار و خراش دادن صورت و بدن خودداری کنند که اضرار به نفس حرام و موجب وهن مقدسات اسلامی است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: اینکه برخی بیان می‌کنند علما و مراجع با اینکه این اعمال را در دهه‌های گذشته دیده‌اند، آن را نهی نکرده‌اند به سبب آن است که آن زمان شرایط جهان فرق داشت و به دنبال قتل عام شیعیان نبودند که اگر همان علما اکنون در قید حیات بودند دستور به حرمت می‌دادند.

وی در این زمینه فتاوی رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی را بیان کرد که بر ضرورت برگزاری عزاداری صحیح و بهانه ندادن به دست دشمنان اسلام تاکید کرده‌اند.

تامین خانه و سرپناه از عوامل آرامش جامعه است

نماینده ولی فقیه در فارس در فراز دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: قرآن یکی از عوامل آرامش در جامعه را خانه و سرپناه می‌داند.

ایمانی با اشاره به آیه شریفه «والله جعل لکم من بیوتکم سکنا» افزود: سفارش فراوانی شده است که برای بی‌خانه‌ها مسکن فراهم شود.

وی ادامه داد: ازدواج، ذکر خدا و رعایت قوانین و مقررات جامعه از دیگر عوامل افزایش آرامش در جامعه است.

امام جمعه شیراز با تشریح حزن در قلب افراد متقی ابراز داشت: فرد با ایمان از فراغ دوست در رنج و حزن است و از این حزن فرار نمی‌کند و آن را در راستای کمال و وصال محبوب می‌داند.

انتهای پیام/2448/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول