اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

از اصول انقلاب قدمی کوتاه نمی‌آییم

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: از اصول انقلاب اسلامی که شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» است یک قدم کوتاه نخواهیم آمد.

از اصول انقلاب قدمی کوتاه نمی‌آییم

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدحسن نامی پنجشنبه شب در ششمین یادواره 163 شهید سادات و 90 شهید پایگاه بسیج شهید غفاری حوزه امام حسین سپاه کاشان در مسجد خالو این شهرستان اظهار داشت: 13 آبان در تاریخ ملت قهرمان ایران حوادث و رخدادهای بزرگی را در خود به ثبت رسانیده است که هر یک از آنان نیز در تاریخ ایران سرنوشت‌ساز بوده است.

وی، خاطرنشان کرد:  سالروز تبعید امام راحل به ترکیه، تصویب قرارداد ننگین کاپیتولاسیون و مقاومت امام راحل در برابر این قرارداد، کشتار دانش‌آموزان توسط رژیم پهلوی و اشغال لانه جاسوسی آمریکا که امام خمینی(ره) از آن به عنوان انقلاب در انقلاب یاد کرد از جمله حوادث و رخدادهای مهم 13 آبان در تاریخ ایران است.

به گفته وی، مراسم سالروز 13 آبان امسال پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و از اصول انقلاب اسلامی که شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» است یک قدم کوتاه نخواهیم آمد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در ادامه با اشاره به 36 هزار شهید دانش‌آموز در جمهوری اسلامی بیان داشت: این تعداد شهید دانش‌آموز باید امروز به عنوان الگوهای دانش‌آموزان ما قرار داشته باشند.

نامی، شهدا را انتخاب شده خداوند دانست و گفت: شهدایی که خاک و روح انسان را تطهیر می‌کنند همانا ولی‌نعمتان ما به شمار می‌روند که خداوند به تک تک آنها نظر کرده بود.

وی همچنین شهدا را میراث بزرگ بشریت و برگزیده خداوند دانست و تأکید کرد: هر کجا تربت شهیدی است باید بر مزار آن شهید ایستاد و دعا خواند و حتی از روح او مدد گرفت.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا را بزرگ کردن شهدا ندانست و تصریح کرد: شهدا بزرگ هستند و هر کس قدمی برای برگزاری یادواره شهدا و معرفی شهدا بردارد کاری زینبی را انجام داده است.

نامی با اشاره به این که، امام راحل دفاع مقدس را تکرار واقعه کربلا و عاشورا دانسته است افزود: ما نیز قبول داریم که کربلا در کربلا می‌ماند اگر روشنگری‌های حضرت زینب(س) نبود بنابراین، هر کس قدمی برای معرفی و بزرگداشت یاد شهدا بردارد فعلی زینبی کرده است.

این مسئول در ادامه جمهوری اسلامی ایران را یکی از قدرت‌های جهان دانست و با اشاره به اینکه دشمن نیز می‌داند ایران در موضع قدرت قرار دارد ابراز داشت: پیشرفت‌های علمی و نظامی و نیز توان جمهوری اسلامی در بخش‌های نانوتکنولوژی، هسته‌ای، نانو، هوا فضا و... بر کسی پوشیده نیست.

وی متذکر شد: تمامی موفقیت‌های امروز جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها، از دستاوردهای دفاع مقدس بوده و به برکت خون شهدا و رشادت ایثارگران و جانبازان حاصل شده است.

انتهای پیام/2406/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول