اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 15 گردان

رزمایش حماسه‌سازان ولایت در اردبیل آغاز شد

رزمایش حماسه‌سازان ولایت در منطقه همطوار اردبیل و برخی از شهرهای این استان آغاز شد.

رزمایش حماسه‌سازان ولایت در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عصر امروز رزمایش حماسه‌سازان ولایت که در منطقه همطوار اردبیل فرمانده سپاه ناحیه اردبیل برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: اولین روز همایش با استقرار نیروها در محل رزمایش و همچنین تمرینات تاکتیکی و برخی اقدامات مراقبتی آغاز شد که ما تلاش می‌کنیم با تمرین عملیات ضد هلی‌برد و همچنین امداد و نجات، پدافند غیر عامل و تأخیر عملیات بتوانیم توان نیروها را بسنجیم.

تیموری تصریح کرد: در دومین روز رزمایش که فردا صبح با صبحگاه مشترک گردان‌های امام علی (ع)، ‌امام حسین (ع)، کوثر و بیت‌المقدس برگزار می‌شود، نیروها بعد از شرکت در این صبحگاه مشترک عملیات امداد و نجات را انجام داده و در قالب یک رویداد فرضی توان خود را در این عرصه به رخ می‌کشند.

وی خاطرنشان کرد: از ساعت 15 عصر فردا در شهرک پیله‌سحران اردبیل عملیات دفاع از کوی و برزن انجام می‌شود و نیروها در یک رویداد فرضی با ناآرامی‌ها و برخی تهاجمات شهری مقابله کرده و عملیات بازپس‌گیری و هلی‌برد را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه اردبیل در ادامه اضافه کرد: امیدواریم دستاورد این رزمایش که با حضور 15 گردان شامل گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر برگزار می‌شود به ارتقای توان نیروها بینجامد و بیش از گذشته بتوانیم بستر و زمینه حرکت مطلوب در حفظ آمادگی‌ها را به رخ بکشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما نظیر این رزمایش در منطقه عمومی اصلاندوز نیز برگزار شد که فرمانده بسیج عشایری استان اردبیل گفت: در رزمایش حماسه‌سازان ولایت 600 نفر از بسیجیان مناطق عشایری حضور دارند.

علی نوری بیان کرد: در این رزمایش با انجام برنامه‌های آموزشی، تمرینی و تاکتیکی سعی می‌شود مقابله با بحران‌ها و برخی اقدامات موضعی انجام شود.

اما جانشین فرمانده سپاه ناحیه مشگین‌شهر نیز در جریان برگزاری رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس افزود: این رزمایش به مدت دو روز در پادگان قدس سپاه در داخل شهر مشگین شهر برگزار می‌شود.

ابراهیم کریللر گفت: این رزمایش با هدف افزایش بصیرت و آگاهی بسیجیان و در قالب توان‌سنجی نیروها در حوزه امداد و نجات، پدافند غیر عامل و دفاع از کوی و برزن انجام می‌شود.

اما رزمایش واکنش در شرایط اضطراری در انبار شرکت نفت اردبیل نیز در گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد.

در این رزمایش کارشناسان تأسیسات خطوط لوله و مخابرات و بهداشت و درمان شمال‌غرب کشور شرکت کردند.

در این رزمایش که با برنامه قبلی و در قالب طرح خرابکاری، اطفای حریق مخزن 20 میلیون لیتری و محل پمپ و بارگیری انجام شد نیروها به سرعت در منطقه حاضر شده و اقدام به مهار آتش کردند.

انتهای پیام/62004/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول