اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌هاست

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اصلی کمیته امداد به عنوان نهاد حمایتی توانمندسازی خانواده‌های نیازمند است.

رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در همایش فرهنگی و آموزشی خانواده‌ها ویژه زوج‌های جوان در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: در دین اسلام به صیانت از نهاد خانواده و همچنین تحکیم بنیان‌های آن تاکید شده است به طوری که کمیته امداد سعی دارد همسو با این آرمان‌ها در اجرای توانمندی خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت کمک‌های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به نامگذاری 25 ذی‌الحجه به عنوان یوم نزول سوره هل اتی عنوان کرد: در دین اسلام استحکام خانواده با تکیه بر اصولی همچون صداقت، صفا و صمیمیت مدنظر است که شورای فرهنگ عمومی کشورمان نیز با استعانت از این حادثه روز 25 ذی‌الحجه را به عنوان روز خانواده نامگذاری کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه در نظام غرب با بی‌توجهی و پشت کردن به نظام خانواده، متزلزل شدن نظام خانواده بیشتر مشاهده می‌شود افزود: بر اساس فرامین دینی و اسلامی یکی از زمینه‌های توسعه‌ای خاصه جامعه توجه به اصول استحکام نظام خانواده است که باید به دور از آسیب‌ها و تهدیدات خانواده‌ها و ارزش‌های آن حفظ شده و سلامت این نهاد اساسی برقرار باشد.

زلالی تصریح کرد: کمیته امداد جزو دستگاه‌های ارزشمند حمایتی است که سلامت خانواده‌های تحت حمایت خود را از همه چیز والاتر دانسته به طوری که سعی می‌کنیم 30 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد در قالب 64 هزار نفر را مورد حمایت و هدایت جدی قرار دهیم.

این مسئول به برنامه‌ریزی‌های متنوع در حوزه فرهنگی و بصیرت‌افزایی و همچنین ارتقای معنوی خانواده‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در کنار پیشگیری از آسیب‌های خانواده سعی‌مان بر آن است تا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در تبدیل سبک زندگی به شیوه ایرانی - اسلامی خانواده‌ها بتوانند از آسیب‌ها بر حذر باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ضرورت شناسایی و احصای نیازها و توانمندی خانواده‌های را یادآور شد و اظهار داشت: در قالب نظام جامع آموزشی تلاشمان بر این است تا سطح بینش خانواده‌ها افزایش یافته و این اقدامات به حداقل برسد.

زلالی تقویت روحیه خداباوری و ارتقای توانمندی خانواده‌ها را از رویکردهای اصلی این نهاد اعلام کرد و گفت: در این زمینه سعی بر آن شد تا با ارائه مشاوره‌های مختلف بتوانیم خانواده‌ها را از آسیب‌ها و تهدیدات دور نگه داریم.

این مسئول از تدارک برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب کانون‌های تربیتی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌های نیازمند خبر داد و تاکید کرد: کمیته امداد استان اردبیل در حال حاضر 6 هزار دانش‌آموز و یک هزار و 700 دانشجو را تحت حمایت قرار داده به طوری که در کنار کمک به تحصیل مناسب دانش‌آموزان و دانشجویان تحصیل رایگان آنها در دانشگاه پیام نور و برخی از مراکز دانشگاهی در دستور کار است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ما در قالب کانون موقت و دائم سالانه 5 هزار نفر دانش‌آموز تحت پوشش برنامه مهارت‌آموزی، مهارت زندگی و علوم و فنون مختلف می‌بریم و در کنار آن اردوهای تفریحی و آموزشی نیز برای آنها اجرا می‌کنیم.

زلالی از برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، علمی و ورزشی خبر داد و افزود: این جشنواره‌ها با هدف تعمیق دینی و پرکردن ایام فراغت دانش‌آموزان انجام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما کمترین آسیب را در بین مددجویان کمیته امداد شاهد هستیم به طوری که کمتر از یک درصد طلاق رخ داده در استان اردبیل مربوط به خانواده بزرگ کمیته امداد است.

57 درصد مددجویان زنان سرپرست خانوار هستند

وی از ارائه مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج خبر داد و گفت: برگزاری این دوره‌های آموزشی به توانمند‌سازی و آگاهی‌بخشی زوج‌های جوان کمک کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 57 درصد مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانواده تشکل می‌دهند اشتغال و خودکفایی این خانواده را در دستور کار قرار دادیم.

زلالی ضرورت همکاری سایر دستگاه‌ها را با کمیته امداد در بحث اشتغال و پوشش تامین اجتماعی مددجویان یاد‌آور شد و ادامه داد: 3 هزار و 500 مددجوی ما در حال حاضر از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم از خانواده‌های موفق کمیته امداد با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل شده و برنامه‌های متنوع در گرامیداشت روز خانواده برگزار شد.

انتهای پیام/62007/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول