اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

عزاداری ائمه به محرم و صفر محدود نشود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: عزاداری برای ائمه اطهار (ع) تنها نباید در ماه محرم و صفر خلاصه شود بلکه باید در طول سال برای ولادت و شهادت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برنامه‌های دینی مدون و مطلوب برگزار شود.

عزاداری ائمه به محرم و صفر محدود نشود

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی عصر امروز در حاشیه انتخابات چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت:  انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی با هدف ایجاد انسجام و تحکیم وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت‌های پایگاه‌های مردمی شورای هیئت‌های مذهبی، استفاده از توان بالقوه و بالفعل و تجارب نیروهای هیئت‌های مذهبی در برنامه‌ریزی‌های دینی و فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

وی افزود: ارائه راهبردهای عملی در راستای زدودن آسیب‌های مختلف در جامعه از سوی نیروهای مردمی و افزایش مدیریت مشارکتی آنان در تصمیم‌سازی برنامه‌های فرهنگی و دینی و نیز اجرای فعالیت‌های مختلف و مشارکت و هدایت همکاری‌های مردمی از طریق صدور مجوز تأسیس و ساماندهی هیئت‌های مذهبی برابر ضوابط و دستورالعمل‌، آموزش و نظارت و ارزیابی هیئت‌ها از دیگر اهداف برگزاری انتخابات است.

این مسئول ادامه داد: شورای هیئت‌های مذهبی در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهداف سازمان تبلیغات اسلامی کشور طبق بند 2 ماده 7 مبنی بر توسعه فرهنگ و دینی با توجه به بند «س» ماده 104 قانون برنامه چهارم توسعه کشور و به منظور توسعه مشارکت‌های مردمی در عرصه دینی و فرهنگی تشکیل و انتخابات آن برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی سبب می‌شود نیروهای مردمی که در عرصه‌های دینی و مذهبی فعالیت می‌کنند، علاوه بر ساماندهی و سازماندهی مشارکت آنان و ایجاد بسترهای لازم برای حضور فعال و گسترده و در عین حال موثر، رشد و توسعه یافته و در مسائل و پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی و دینی نقش مهمی ایفا کنند.

حسینی اضافه کرد: نخستین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در سال 80 برگزار شد و ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های این تشکل‌های دینی لحاظ شد و در دومین و سومین دوره انتخابات مسئولان شورای هیئت‌های مذهبی به شکوفایی خاصی رسیدند و جایگاه این تشکل دینی ارتقا یافت.

وی تصریح کرد: در مدت چهار سالی که شورای هیئت‌های مذهبی انتخاب می‌شوند، علاوه بر برگزاری برنامه‌های آموزشی اعتقادی، قرآن کریم و مدیریتی برای مسئولان هیئت‌های مذهبی بانوان و آقایان و صدور گواهینامه به آنان، کارگاه‌های آموزشی دینی و مذهبی، رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، دینی و مذهبی و رفع آسیب‌ها در هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

این مسئول متذکر شد: شورای هیئت‌های مذهبی چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان آبیک باید با مدیریتی کامل و بکارگیری همه توانمندی‌ها، استعدادهای و پتانسیل‌ها و وقت گذاشتن برای اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی، ساماندهی هیئت‌های مذهبی و صدور مجوز برای هیئت‌های مذهبی جدید اقدام کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک تاکید کرد: شورای هیئت‌های مذهبی باید در راستای سوق دادن هیئت‌های مذهبی به سمت مناسبت‌های ملی و مذهبی به ویژه برگزاری پررنگ‌تر و پرشورتر ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

حسینی بیان کرد: عزاداری برای ائمه اطهار (ع) تنها نباید در ماه محرم و صفر خلاصه شود؛ بلکه باید در طول سال برای ولادت و شهادت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برنامه‌های دینی مدون و مطلوب برگزار شود.

انتهای پیام/77006/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول