اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش قزوین خبر داد

تحصیل بیش از 15 هزار دانش‌آموز قزوینی در مدارس هیئت امنایی

مدیر مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین از تحصیل بیش از 15 هزار دانش‌آموز قزوینی در مدارس هیئت امنایی استان خبر داد.

تحصیل بیش از 15 هزار دانش‌آموز قزوینی در مدارس هیئت امنایی

قاسم ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: هم‌اکنون 15 هزار و 226  دانش‌آموز در سراسر استان در مدارس هیئت امنایی مشغول به تحصیل هستند.

ابراهیم‌زاده افزود: این تعداد دانش‌آموز در 40 باب مدرسه شامل 21 باب مدرسه ابتدایی، 9 باب دبیرستان دوره اول و 10 باب دبیرستان دوره دوم تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به تصویب آئین‌نامه مدارس هیئت امنایی از سوی شورای عالی آموزش و پرورش در سال 83 ادامه داد: این مدارس مبلغ سرانه‌ای را به استناد برنامه مصوب هیئت امنای مدرسه از خانواده دریافت می‌کنند که این سرانه باید به تأیید رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد.

این مسئول با بیان اینکه شهریه مدارس هیئت امنایی به صورت داوطلبانه و اختیاری از سوی خانواده‌ها پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با پرداخت شهریه می‌توانند از خدمات مازاد مدرسه همچون برگزاری کلاس‌های تقویتی، برنامه‌های تفریحی و نظایر آن بهره‌مند شوند.

ابراهیم‌زاده عنوان کرد: مدارس هیئت امنایی موظف هستند طبق ساعاتی که در وزارتخانه تعریف شده، به دانش‌آموزان خدمات رایگان آموزشی ارائه کنند و به ازای آن حق دریافت وجه ندارند اما در صورتی که خدمات ارائه شده بیش از حد معین در آموزش و پرورش باشد، مجاز به دریافت مبلغ هستند.

وی تصریح کرد: مدیران این مدارس با همفکری هیئت امنا بخشی از وجوهات را برای بهسازی، زیباسازی، تجهیز آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌ها و نیز شاداب‌سازی محیط واحد آموزشی هزینه می‌کنند.

مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش قزوین بیان کرد: حداقل میزان شهریه در مدارس هیئت امنایی استان مبلغ 30 هزار تومان و حداکثر 145 هزار تومان است.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: چنانچه خانواده‌ها در دریافت وجوه از سوی مدارس با مشکل یا تخلفی رو‌به‌رو شوند، می‌توانند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش آن را به کارشناسان واحدهای مشارکت مردمی و ارزیابی عملکرد اطلاع دهند.

وی همچنین در خصوص آموزشگاه‌های آزاد استان گفت: در حال حاضر تعداد 162 واحد آموزشی آزاد شامل 108 آموزشگاه زبان و 54 آموزشگاه علمی آزاد در استان فعالیت می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: شهریه آموزشگاه‌های علمی برای برگزاری کلاس‌های آمادگی آزمون دانشگاه‌ها سه هزار و 800 تومان، برای دروس مقطع ابتدایی یک‌هزار و 550 تومان، دوره اول مقطع متوسطه دو هزار و 500 تومان و دوره دوم مقطع متوسطه دو هزار و 800 تومان به ازای هر جلسه 90 دقیقه‌‌ای است.

ابراهیم‌زاده عنوان کرد: شهریه کلاس‌های زبان نیز در هر ترم شامل 21 جلسه، در دوره مقدماتی 59 هزار تومان، میانی 63 هزار تومان و پیشرفته 84 هزار تومان است.

انتهای پیام/77011/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول