به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مرتضی شکوهی پیش از ظهر امروز در حاشیه دوره سه روزه ارزشیابی توصیفی در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان موفقیت نظام جدید آموزشی، خاطرنشان کرد: به طور طبیعی هر نوع تغییر در آغاز با موانع و مشکلاتی روبرو میشود که نظام جدید آموزشی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی با بیان اینکه میتوان با شناسایی ضعفها و کاستیها و رفع موانع به موفقیت این تغییر که مبتنی بر سند تحول بنیادی است بیشتر امیدوار بود، اضافه کرد: با توجه به وجوه مختلف این تحول در بعضی از حوزهها موفقیت قابل قبولی داشته است و در برخی زمینهها با مشکلات از جمله موضوع تراکم دانشآموزی در شهرهای بزرگ و آموزش معلمان روبروست که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول اضافه کرد: در این راستا تغییر در نظام ارزشیابی تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی نیازمند معلمان توانمند و با مهارت است که از عهده انجام این وظیفه مهم و اساسی که نقش محوری در آموزش دارد بربیایند.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت برگزاری کارگاههای آموزشی ارزشیابی توصیفی، بیان داشت: این دورهها ویژه معلمان، مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش در راستای توانمندسازی شرکتکنندگان در اجرای برنامههای ارزشیابی تحصیلی و تربیتی دانشآموزان است.
معاون دفتر خلاقیت و نوآوری آموزش و پرورش پیش دبستانی و ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در تشریح جزئیات این دوره آموزشی گفت: برای ایجاد فضای تعاملی و بهرهمندی از تجارب ارزشمند شرکتکنندگان این کارگاه آموزشی به پنج کارگاه کوچک تقسیم تا اهداف مورد نظر به شکل مطلوب اجرایی و نهادینه شود.
به گفته شکوهی، کلیات نظام اندازهگیری سنجش و ارزشیابی تحصیلی، روشها و ابزارهای جمعآوری اطلاعات، شیوههای ارائه بازخورد به دانشآموزان، اولیا، معلمان و مدیران و همچنین نحوه تنظیم گزارش پیشرفت تحصیلی پایان نوبت و پایان سال به عنوان پنج محور این دوره آموزشی است.
وی اظهار امیدواری کرد با اجرای این پنج کارگاه، مجموع اجزا و عناصر پیشرفت تحصیلی برای شرکتکنندگان تبیین و شرکتکنندگان پاسخهای مناسبی برای سئوالات و چالشهای پیش روی خود خواهند داشت.
شکوهی با اعلام اینکه این دورهها در سراسر کشور ویژه معلمان و مدیران برگزار میشود، موفقیت آن را در گرو فرهنگسازی و افزایش مهارت عوامل انسانی عنوان کرد.
انتهای پیام/88007/ط30/ظ1004