اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی مازندران خبر داد:

تایید سلامت دام‌های عید قربان توسط 88 اکیپ دامپزشکی مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: 88 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی سلامت دام و لاشه‌های دام عید قربان را تضمین می‌کنند.

تایید سلامت دام‌های عید قربان توسط 88 اکیپ دامپزشکی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجید مختاری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 60 اکیپ ثابت و 28 اکیپ سیار اداره‌کل دامپزشکی مازندران متشکل از 44 دامپزشک، 64 بازرس بهداشتی گوشت و 16 روحانی ناظر شرعی نظارت‌های بهداشتی لازم را در دو روز قبل از عید قربان در میادین عرضه دام زنده و در روز عید سعید قربان در سطح شهرها کنترل و نظارت دارند.

مختاری افزود: از دو روز قبل از عید قربان اکیپ‌های مستقر در میادین عرضه دام زنده شهروندان را در خرید دام زنده سالم یاری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هم استانی‌ها قبل از خرید دام زنده می‌توانند، به چادرها و خودروهای دامپزشکی که در آن محل حضور دارند، مراجعه کنند، افزود: در این اکیپ‌ها همکاران بازرس و دامپزشکان حضور دارند که می‌توانند سلامت دام زنده خریداری شده را تائید کنند.

مختاری با اشاره به اینکه تمام ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها در سطح استان در روز عید قربان آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند، بیان داشت: کارشناسان دامپزشکی و روحانی ناظر شرعی نیز در روز عید قربان در ادارات دامپزشکی حضور داشته و شهروندان می‌توانند با تماس تلفنی و یا حضوری به ادارات دامپزشکی پاسخ سوالات بهداشتی و شرعی خود را دریافت کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران از مردم خواست به‌منظور جلوگیری از بروز و شیوع انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان با همکاری با ماموران دامپزشکی تلاش کنند تا دام‌های خود را در کشتارگاه‌های دام شهرها با حضور ناظران بهداشتی دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی کشتار و سپس به منزل حمل کنند.

وی در پایان یادآور شد: گوشت دام قربانی شده باید حدود 24 ساعت در دمای یخچال ( 4 – 0 درجه سانتیگراد) نگهداری و سپس مصرف شود.

انتهای پیام/86018/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول