اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی راور خبر داد

تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی راور بر ذبح دام‌های قربانی

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور از طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی برای تأمین سلامت شهروندان خبر داد.

تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی راور بر ذبح دام‌های قربانی

علیرضا اسلامی راور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: برای حفظ سلامت شهروندان در روز عید قربان شبکه دامپزشکی راور با یک اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت بر روند ذبح دام‌ها نظارت بیشتری می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان و ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر ذبح دام‌های قربانی و افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه اکیپ‌های نظارتی و بازرسی این شبکه نظارت بهداشتی بر ذبح دام‌های قربانی را در این روز به عهده دارند.

اسلامی افزود: توجه نکردن به اصول بهداشتی کشتار دام، آلودگی‌های زیست‌محیطی و احتمال بروز برخی امراض از جمله سل، بروسلوز، تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو، سیاه‌زخم، کیست هیداتید و بسیاری از بیماری‌های انگلی دیگر را افزایش می‌دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور خاطر نشان کرد: کشتارگاه دام شهرستان راور در روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا 13 بعد از ظهر به منظور ذبح دام‌های قربانی فعال است و بازرسان بهداشتی این شبکه دامپزشکی آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند.

اسلامی بیان داشت: بازرسان بهداشتی علاوه بر نظارت ویژه اطلاعات لازم را به منظور افزایش سطح آگاهی عمومی در زمینه امکان انتقال بیماری به مصرف‌کنندگان از طریق مصرف گوشت‌های غیربهداشتی به عموم مردم ارائه می‌دهند.در این راستا خودداری مردم از کشتار دام قربانی خارج از کانال نظارتی دامپزشکی و همچنین همکاری آنها با این شبکه و اطلاع‌رسانی موارد مشکوک بسیار کارساز است.

انتهای پیام/2446/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول