اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی قزوین خبر داد

نظارت رایگان دامپزشکی قزوین بر قربانی‌های خانگی روز عید

مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: تیم‌های نظارت و بازرسی این اداره کل در روز عید قربان به صورت رایگان بر ذبح دام‌های مردم نظارت می‌کنند.

نظارت رایگان دامپزشکی قزوین بر قربانی‌های خانگی روز عید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بهمن نقیبی ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل دامپزشکی به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و بیان اقدامات اداره کل دامپزشکی در خصوص ارتقای سطح سلامت و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام‌ اظهار کرد: به منظور نظارت برذبح شرعی دام‌ها در عید سعید قربان هماهنگی‌های لازم برای اعزام روحانیانی به همراه تیم‌های بازرسی بهداشتی، به عمل آمده است.

نقیبی با اشاره به سنت رایج ذبح و قربانی دام به وسیله حجاج افزود: از آنجا که از میان یک هزار و 709 بیماری، 832 مورد از طریق حیوانات به انسان منتقل می‌شود، در راستای ارتقای سطح سلامت هم‌استانی‌ها، جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین نظارت بر ذبح شرعی دام با هدف اطمینان از حلال بودن گوشت دام‌های کشتار شده در این روز، اقداماتی  از سوی این اداره کل و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه انجام می‌شود.

وی راه‌اندازی سامانه 1512، برای سهولت تماس شهروندان با اداره کل دامپزشکی استان قزوین را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: تمام بازرسی‌های بهداشتی و نظارت‌های شرعی پیش و پس از کشتار دام در روز عید قربان از سوی کارشناسان این اداره کل و شبکه‌های دامپزشکی تابعه به صورت رایگان انجام می‌شود و هم استانی‌ها در صورت تماس با سامانه ارتباطی 1512 می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیرکل دامپزشکی قزوین ادامه داد: همچنین در این روز نیروهای دامپزشکی در محل شبکه‌ها و اداره کل، پاسخگوی تماس‌های تلفنی و حضوری شهروندان و اعزام تیم‌های سیار به محل‌های مورد نظر آنان هستند.

نقیبی عنوان کرد: علاوه بر تشدید بازرسی و نظارت‌های بهداشتی دام‌ها در میادین عرضه دام پیش از کشتار، تیم‌های ویژه بازرسی بهداشتی و ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه دام استان استقرار می‌یابند.در روز عید قربان 30 تیم ثابت و سیار بازرسی بهداشتی گوشت و نظارت بر ذبح شرعی از ساعت 7 صبح تا 13 در محل اداره کل و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه مستقر می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی قزوین در خصوص اقدامات بهداشتی پس از کشتارهای روز عید نیز یادآور شد: به منظور جمع‌آوری ضایعات حاصل از کشتار در روز عید قربان، در راستای پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هماهنگی‌های لازم با شهرداری‌های استان صورت گرفته است.

نقیبی تهیه و نصب بنر ویژه عید سعید قربان در برخی نقاط استان را از جمله اقدامات حوزه اطلاع‌رسانی ذکر و خاطرنشان کرد: تهیه فیلم چگونگی انتخاب دام سالم برای پخش از صدا و سیمای مرکز قزوین، چاپ پوستر و بروشور مبنی بر استقرار تیم‌های ثابت و سیار نظارت و بازرسی دامپزشکی در روز عید برای بازرسی از دام‌های ذبح شده و نیز توزیع این بروشورها در سطح ادارات استان از دیگر اقدامات حوزه اطلاع‌رسانی به شمار می‌روند.

وی تهیه پلاکارد و نصب بر روی خودروهای تیم‌های سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی و ارسال پیامک با موضوع پیام بهداشتی و اعلام شماره تماس دامپزشکی به تلفن‌های همراه هم‌استانی‌ها را بخش دیگری از اقدامات تدارک دیده شده برای روز عید سعید قربان برشمرد.

انتهای پیام/77011/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول