اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری راور:

جزئیات قانون جدید حمایت از خانواده/مهریه بالا خوشبختی نمی‌آورد

رئیس دادگستری شهرستان راور مسائل با برشمردن مهمترین علت وقوع طلاق‌ها گفت: مهریه بالا خوشبختی نمی‌آورد.

جزئیات قانون جدید حمایت از خانواده/مهریه بالا خوشبختی نمی‌آورد

حجت‌الاسلام محمود محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: مطابق قانون جدید حمایت از خانواده میزان مهریه بیش از 110 سکه طلای بهار آزادی مشمول حبس نمی‌شود و قانون‌گذار با در نظر گرفتن شرایط عسر زوج در واقع به کمک او آمده است.

وی تصریح کرد: این موضوع شاید در برخی موارد موجب پایین آمدن میزان و سقف مهریه باشد، اما تاثیری در تقویت بنیان خانواده نداشته و فقط شرایط احتمالی و آینده زوجه را بیمه می‌کند و از سوی دیگر همین قانون ممکن است، برای بعضی از افراد که چشم و هم‌چشمی دارند، بهانه‌ای برای تعیین مهریه‌های بسیار سنگین باشد.

حجت‌الاسلام محمدی خاطر نشان کرد: از بدو تدوین قانون حمایت از خانواده همواره این قانون در رسیدگی به پرونده‌های خانواده مد نظر بوده و با این حال هنوز شاهد افزایش طلاق بین اقشار و سطوح مختلف جامعه هستیم.

وی اظهار داشت: عوامل مختلفی در تشکیل و به ثمر رساندن فرآیند طلاق نقش دارند و با این حال لازم است که قوانین مطابق با روند و وضعیت کنونی تغییر کنند.

این مقام قضایی عنوان کرد: به نظر می‌رسد، تصویب قانون حمایت خانواده مصوب اول اسفند ماه سال 91 که حقوق بیشتری را برای زوجه در نظر گرفته در روند افزایش طلاق بی‌تاثیر نباشد.

محمدی گفت: بسیاری از زوج‌ها نسبت به مسائل ویژه زناشویی بی‌اطلاع بوده و بنا به عرف و وحشت از حرف مردم پیگیر درمان خود نمی‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: مشاوره می‌تواند، مشکل جنسی زوج‌ها را مرتفع کرده و آنها را به سوی درمان سوق دهد و آگاهی از وضعیت جسمی و شناخت مشکل در راستای درمان بیماری‌ها و مشکلات جنسی زوج‌ها بسیار مؤثر و اساسی است و چه بسا تاثیر این مسائل در بروز اختلافات زوج‌ها از مسائل اقتصادی هم بیشتر است.

محمدی هر کدام از مسائل جنسی و اقتصادی را به تنهایی عامل مخربی برای فروپاشی زندگی مشترک زوج‌ها برشمرد و تصریح کرد: اگر این دو مورد با هم در یک خانواده جمع شوند به یقین ضربات وارده اساسی‌تر است.

وی اظهار کرد: زوج‌هایی که نتوانند، نیازها و عواطف جنسی یکدیگر را پاسخگو باشند به یقین تمایلی برای ادامه زندگی مشترک ندارند، زیرا احساس بی‌رغبتی و نارضایتی از یکدیگر آنها را از هم دور می‌کند.

رئیس دادگستری راور گفت: در تمام موارد پرونده‌هایی که به سازش و صلح طرفین ختم می‌شود، همواره از آرامش و شیرینی ویژه‌ای برخوردار بوده و این امر در پرونده‌های خانوادگی محسوس‌تر است.

محمدی افزود: بدترین صحنه‌ها و خاطره‌ها مربوط به جدایی زوج‌ها به ویژه وضعیت فرزندان آنها بعد از جدایی است که همواره تلخی خود را دارد.

وی  عنوان کرد: تعیین تکلیف درباره حضانت فرزندان و نحوه سرپرستی آنها بعد از طلاق و تشخیص اینکه حضانت با کدام یک از زوج‌ها باشد، همواره از موارد و لحظات سخت تصمیم‌گیری از حیث عاطفی است هر چند که قانون‌گذار از حیث قانونی در این زمینه تعیین تکلیف کرده است.

انتهای پیام/2446/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول