اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگاه خانواده فردوس خبر داد

کاهش 30 درصدی طلاق در فردوس

رئیس دادگستری و دادگاه خانواده فردوس از کاهش 30 درصدی طلاق در این شهرستان خبر داد.

کاهش 30 درصدی طلاق در فردوس

حسین گل‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف قوه قضاییه است که اخیراً با اولویت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

وی گفت: تمامی نهادهای دولتی و غیردولتی و متولیان امر فرهنگ باید به طور جدی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم وارد عرصه شوند.

رئیس دادگستری و دادگاه خانواده فردوس افزود: آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، مسائل اقتصادی، حاکم شدن فرهنگ‌های غیراسلامی و کمرنگ شدن باورهای دینی سبب ایجاد فضاهای مناسب برای ارتکاب جرائم مختلف شده است.

گل‌محمدی با اشاره به راه‌اندازی واحد مشاوره در محل دادگستری فردوس، از کاهش 30 درصدی آمار طلاق در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: بیش از 36 درصد پرونده‌های ارجاعی به واحد مشاوره و دادگاه خانواده با تلاش مشاوران به سازش طرفین ختم شده و زوجین از اقدام خود برای طلاق صرف نظر کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هنوز فرهنگ مراجعه به مشاور در شهرستان فردوس نهادینه نشده است، یادآور شد: مراجعه زودهنگام زوجین در بدو آغاز اختلافات به مراکز مشاوره، می‌تواند نقش موثر و مهمی در کاهش اختلافات و کاهش آمار طلاق داشته باشد.

ورود بیش از 1380 پرونده به دادگستری فردوس

رئیس دادگستری و دادگاه خانواده فردوس گفت: با توجه به اینکه طلاق اثرات نامطلوبی بر سلامت روحی، روانی و آرامش فرزندان و زنان به جای می‌گذارد، در مرحله نخست خانواده‌ها و بزرگان فامیل در جلوگیری از وقوع طلاق نقش بی‌بدیل و ویژه‌ای را ایفا می‌کنند که هیچ نهاد اجتماعی و دولتی قابلیت چنین نقش آفرینی را ندارد.

گل‌محمدی افزود: از ابتدای سال جاری بیش از یک‌هزار و 380 پرونده به دادگستری فردوس وارد شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 10 درصد افزایش داشته است.

وی اذعان داشت: پرونده‌های وارده به دادگستری فردوس در زمینه‌های مختلف شامل جرائم موادمخدر، دیه، مطالبات، طلاق، نفقه، جرائم اجتماعی و دیگر موارد بوده است.

انتهای پیام/69007/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول