اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هلال‌احمر استان اردبیل خبر داد

افزایش پنج پایگاه جاده‌ای در اردبیل

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: ما در یک سال اخیر موفق شدیم پنج پایگاه جدید امداد جاده‌ای را در سطح استان اردبیل راه‌اندازی کنیم.

افزایش پنج پایگاه جاده‌ای در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن صادقی عصر امروز در جریان بازدید از توان امداد جاده‌ای و کوهستانی اردبیل اظهار داشت: این پنج پایگاه در مسیر جعفرآباد، خروسلو، سرچم، لاهرود و محور اردبیل – مشگین‌شهر راه‌اندازی شده تا به هموطنان، گردشگران و مسافران ارائه خدمات کنند.

وی با بیان اینکه در نیمه اول امسال امدادگران جمعیت هلال‌احمر در حوزه امداد و نجات جاده‌ای به بیش از 210 مورد تصادف و حوادث ناشی از آن امدادرسانی کرده‌اند، ‌افزود: ‌بخش عظیمی از مصدومان با کمک و مراقبت‌های اولیه به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها انتقال داده شدند و بخش دیگری نیز در همان محل مورد مداوا قرار گرفتند.

صادقی با بیان اینکه در همین مدت 14 مورد به حادثه‌دیدگان کوهستان امدادرسانی شده است، تصریح کرد: ‌امدادگران با رهایی و نجات مصدومان سعی کردند آنها را با تأمین کمک‌های اولیه به مراکز بیمارستانی انتقال دهند.

این مسئول به در پیش بودن زمستان و ضرورت تجهیز پایگاه‌ها به امکانات کوهستانی به ویژه جاده‌های برفگیر و محورهای صعب‌العبور در امدادرسانی به موقع و سریع اشاره کرد و ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر که چند سالی است به صورت تخصصی آموزش‌های خود را ارائه کرده و نیروهایش را ساماندهی می‌کند در قالب امداد جاده‌ای سعی کرده تا با فراهم کردن امکانات و تجهیزات مناسب در ایام سرد سال خدمات مطلوبی را ارائه کند.

وی به فعالیت 12 پایگاه ثابت و شش پایگاه سیار اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع با بهره‌گیری از ظرفیت 18 پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات جاده‌ای و همچنین واگذاری برخی از تجهیزات و امکانات به پایگاه‌های کوهستانی سعی داریم در ارائه خدمات سرعت عمل و دقت نظر را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان در ادامه سخنان خود بیان کرد: ‌در سال‌های اخیر بیش از هشت دستگاه خودروی ست نجات و کمک‌دار برای مناطق کوهستانی و صعب‌العبور خریداری شده تا عملیات رهاسازی و نجات و انتقال به مراکز درمانی به سرعت انجام شود.

صادقی به برگزاری دوره‌های بازآموزی برای بیش از 450 امدادگر اشاره کرد و گفت: با استفاده از فناوری‌های جدید سعی می‌کنیم این آموزش‌ها به روز و متناسب با نیاز هموطنان صورت بگیرد.

وی به تقویت ارتباطات رادیویی برای حضور به موقع و سریع نیروها در محل حادثه اشاره کرد و افزود: ما در فصل سرد سال مدارس، مساجد و برخی اماکن عمومی خود را مجهز می‌کنیم تا به عنوان محل اسکان موقت بتوانیم از این ظرفیت بهره و استفاده لازم را ببریم.

صادقی در مورد بسیج شدن نیروهای امدادی برای یافتن یک خانواده مفقود شده در جاده‌های خلخال و استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: همکاران ما در این شهرستان مشغول گشت و جستجو هستند تا این خانواده سه نفری را که از شهر گیوی به سمت گیلان حرکت کرده‌ و هنوز به مقصد نرسیده‌اند، پیدا کرده و نگرانی خانواده‌ها را هرچه سریع‌تر برطرف کنند.

انتهای پیام/62003/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول