اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

خدمات هلال احمر مصداق عبادت اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: خدمات جمعیت هلال احمر مصداق بارز عبادت اجتماعی است که نزد خداوند از ارزش بالایی برخوردار است.

خدمات هلال احمر مصداق عبادت اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی در جلسه شورای اداری هلال احمر استان با تبریک دهه غدیر و عید ولایت اظهار داشت: جمعیت هلال احمر یکی از دستگاه‌های پرتلاشی است که در شرایط زیستی در هنگامه بحران و حوادث خدمات خود را بدون هیچ‌گونه چشمداشت مادی تنها در راستای وظیفه انسانی و اعتقادی به همنوعان ارائه می‌دهد.

وی گفت: فعالیت‌های عام‌المنفعه جمعیت هلال احمر ریشه در تعالیم الهی و دینی ما دارد چرا که ائمه معصومین ما در کنار تعالیم دینی که نشان‌‌دهنده خداباوری بود به خدمت خلق نیز اهتمام ویژه داشتند که این امر نشان‌دهنده مردم‌باوری آنها بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان با تقدیر از خدمات جمعیت هلال احمر مازندران گفت: غیر از خدا هیچ‌کس نمی‌تواند اجر و پاداش خدمات انسانی و اعتقادی اعضای جمعیت هلال احمر را بدهد.

وی با تاکید بر اینکه روحیه خدمات اجتماعی و کمک به همنوع در مردم ولایتمدار مازندران در خور تحسین است، گفت: کسب رتبه‌های نخست از سوی هلال احمر مازندران در اجرای برنامه‌های مختلف در سطح کشور سزاوار تقدیر است.

طبرسی گفت: کار هلال احمر هم وجهه الهی دارد و هم وجهه مردمی بنابراین ترویج این فعالیت‌ها در جامعه مصداق باقیات و صالحات است.

*با استاندارد امداد و نجات فاصله داریم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز در این نشست گفت: افزایش پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای از 11 عدد به 33 پایگاه رسیده و نوسازی 100 درصدی ناوگان امدادی، استقرار یک فروند بالگرد امدادی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته، اهتمام ویژه به آموزش‌های امدادی و تربیت نجاتگر و امدادگر مجرب و ارتقای این شاخص از 630 امدادگر و نجات‌گر به 2 هزار و 760نفر از دیگر اقدامات هلال احمر مازندران بود.

مهدی ولی‌پور فعال‌سازی خط سراسری 112 ندای امداد، افزایش سطح مساحت انبارهای امدادی از 4 هزار و 200 متر مربع به 8 هزار متر مربع، برگزاری بیش از یک‌هزار و 800 دوره آموزش با برخورداری 40 هزار نفر، تهیه و پخش 72 برنامه تلویزیونی و 62 برنامه رادیویی، اجرای طرح ملی امداد و نجات به صورت پایلوت در ساری با تهیه 100 هزار نسخه پرسشنامه و 30 هزار کیف امدادی را هم بخشی از فعالیت‌ها دانست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: تهیه و توزیع 400 هزار بروشور و بسته اطلاع‌رسانی در طرح‌های نوروزی و راهنمایی مسافران تابستانه و امضای تفاهمنامه همکاری با دستگاه‌های مختلف اجرایی استان از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر راستا بوده است.

وی با اشاره به رتبه نخست هلال احمر مازندران در امدادرسانی به مسافران تابستانه و همچنین رتبه نخست این جمعیت در پاسخگویی به فوریت‌های امدادی گفت: در اجرای طرح تابستانه جمعیت هلال احمر استان مازندران با انجام یک‌هزار و 807 فقره عملیات امداد و نجات رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داد.

به گفته ولی‌پور، استان‌های اصفهان با یک‌هزار و 553 فقره و استان سمنان با 569 فقره عملیات امداد و نجات در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین توزیع بیش از 10هزار بسته غذایی به ارزش یک‌میلیارد تومان در ایام ماه مبارک رمضان، افتتاح سه پروژه درمانی تخصصی در دو ماه آینده، راه‌اندازی شش پروژه امدادی در هفته دولت و کاهش زمان رسیدن تیم‌های امدادی به صحنه حادثه «گلدن تایم» از هشت دقیقه و 30 ثانیه که میانگین کشوری است به هفت دقیقه و 30 ثانیه در مازندران را از دیگر اقدامات هلال احمر استان اعلام کرد.

وی گفت: هر چند با عنایت به اقدامات زیرساختی انجام شده در جمعیت هلال احمر استان از نگرانی‌های گذشته فاصله گرفتیم اما با توجه به وضعیت طبیعی و انسانی استان که سالانه میزبان بیش از 20 میلیون گردشگر است هنوز با شاخصه‌های استاندارد و قابل قبول امداد و نجات فاصله زیادی داریم.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول