اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خبر داد

افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان کلات

جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان کلات طی هفته جاری خبر داد.

افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان کلات

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ظهر امروز محسن نجات در نشست خبری سازمان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از انجام برنامه‌های ویژه در سال جاری و هفته کاهش بلایای طبیعی و ایمنی در برابر زلزله در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در ایران هفته سوم مهرماه، هفته کاهش بلایای طبیعی و ایمنی در برابر زلزله و این بلایا است، اظهار کرد: در نظر داریم با برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی به مناسبت این هفته به این مهم بپردازیم.

این مسئول از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی در روزهای آخر تابستان و مهرماه در حوزه‌های امداد، داوطلبان، جوانان، درمان و توانبخشی خبر داد.

نجات افزود: نزدیک به 10 هزار امدادگر در سطح استان داریم که از این تعداد 4 هزار و 600 نفر امدادگر فعال بوده، 13 هزار و 200 داوطلب فعال در استان خراسان رضوی در حوزه جوانان هستند و 84 عضو جوان در کانون‌های مختلف دانشجویی، دانش‌آموزی، طلاب و غنچه‌های هلال احمر شامل مهدکودک‌ها و ... در حوزه امداد و نجات فعالیت می‌کنند.

وی گفت:‌ در حوزه امداد و نجات ارتقای پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای را مدنظر داریم که در حال حاضر با 22 پایگاه در استان فعالیت می‌کنیم و در ماه گذشته افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در فریمان و مه‌ولات را داشته و در هفته جاری نیز پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان کلات با همکاری فرمانداری این شهرستان افتتاح خواهد شد.

نجات با اشاره به طرح‌های تابستانی جمعیت هلال احمر از طرح تابستانی سحاب در حوزه جوانان نام برد و افزود: این جوانان با دوچرخه اقدام به راهنمایی مسافران در مکان‌های زیارتی کرده و با ارائه نکات ایمنی ویژه رانندگان در فضاهای پرخطر، آموزش کودکان نسبت به نکات ایمنی، برپایی نماز جماعت در پارک‌ها و تعمیر خودروهای مسافران از اول تا آخر شهریورماه اقدام کردند.

وی گفت:‌ در ابتدای تابستان نیز در طرح دادرس که ویژه دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت بود، 325 مربی در مدارس راهنمایی به آموزش تعداد 2 هزار و 464 نفر دانش‌آموز تا روزهای پایانی تابستان همت گماردند.

نجات ادامه داد: ‌در مهرماه نیز در طرح ارمغان مهر، ارائه 4 هزار و 700 بسته آموزشی،‌ بهداشتی، غذایی و البسه را در روستاها و شهرستان‌های استان به دانش‌آموزان بی‌بضاعت داشته‌ایم.

وی افزود: 2 هزار و 90 مورد ویزیت رایگان را از دانش‌آموزان بی‌بضاعت در بخش درمانی در حوزه داوطلبان انجام داده‌ایم.

نجات خاطرنشان کرد: اولویت تمام برنامه‌های این هفته آموزش همگانی است.

وی ادامه داد: آموزش، افزایش آگاهی، گسترش فرهنگ ایمنی و آمادگی مسئولان و مردم در مقابل سوانح طبیعی از برنامه‌های ما است که نمونه آن یکی از جدی‌ترین سوانح در دو زلزله در سال‌های 1369 منجیل و رودبار و 1382 بم و خسارت سنگین آن بود.

این مسئول اضافه کرد:‌ کاهش آسیب‌پذیری در برابر زلزله با محوریت حفظ جان انسان‌ها و ایجاد مدیریت و سازماندهی لازم برای کاهش خطرات ناشی از سوانح در دستور کار قرار دارد و در این راستا 252 برنامه تعریف شده است که در سراسر استان اجرا خواهد شد.

نجات گفت: در مقاطع دانش‌آموزی در حوزه جوانان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که در سطح کلان‌شهرها با همکاری ستاد بحران استان در ادارات و نهادها بازدید از شبیه‌ساز زلزله خواهیم داشت.

جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در این هفته فراخوان عضویت جمعیت هلال احمر در کل شعب استان برای جوانان زیر 29 سال و داوطلبان بالای 29 سال را خواهیم داشت.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول