اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی کمیته امداد:

2 میلیون خانواده زیرپوشش امداد هستند

معاون فرهنگی کمیته امداد گفت: حدود 2 میلیون خانواده در قالب 4 میلیون نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

2 میلیون خانواده زیرپوشش امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اکبر میرشکار عصر امروز در همایش به رنگ آسمان کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی که به مناسبت روز خانواده برگزار شد، اظهار داشت: امید است در روز عرفه با انجام مستحبات و بهره‌مندی از دعاهای این ایام زمینه سربلندی خود را در روزی که همه نیازمند هستند، فراهم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) حدود 2 میلیون خانواده را خدمت‌رسانی می‌کند، ادامه داد: این خانواده‌ها حدود 4 میلیون نفر را تشکیل می‌دهند.

30 درصد خانواده امداد جوان هستند

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این‌که 30 درصد از جمعیت خانواده امداد بین 15 تا 29 سال هستند، افزود: این بخش از خانواده بزرگ امداد نیازمند کمک فکری و کمک در راستای توانمندسازی هستند.

میرشکار با اشاره به خدماتی که به مددجویان ارائه می‌شود، گفت: این خدمات شامل خدمات مشاوره‌‌ایی، اردویی، ازدواج، اشتغال و درمان بوده که در راستای مستقل شدن آنها صورت می‌گیرد.

وی، نقش پدران و مادران را در خانواده بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در قرآن بایسته‌های خانواده برای تمامی اعضای خانواده ذکر شده است.

رسالت زن در خانواده مادری است

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی با بیان این‌که دور شدن از قرآن سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی است، اذعان داشت: هر کس ارتباط خود را با این کتاب آسمانی حفظ کند، دغدغه‌هایش در زندگی پایان می‌یابد.

میرشکار با بیان اینکه هر فردی باید جایگاه خود را در زندگی بررسی کند، متذکر شد: زن در خانواده رسالت و وظیفه سنگینی به عنوان مادر دارد.

وی، یکی از عوامل طلاق را عدم وقت‌گذاری همسران برای یکدیگر عنوان کرد و یادآور شد: همچنین مادران و پدران نیز باید برای فرزندان خود در خانواده وقت‌گذاری کنند.

460 نفر از خانواده امداد نخبه هستند

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این‌که بهترین میراثی که می‌توان باقی گذاشت تربیت انسان‌های خوب است، اضافه کرد: این افراد می‌توانند بر نسل آینده تاثیر بگذارند.

میرشکار با بیان اینکه یک‌هزار و 460 نفر از فرزندان خانواده بزرگ امداد به عنوان نخبه صاحب اختراع و مقالات علمی هستند، ادامه داد: همچنین سال گذشته 101 نفر از فرزندان امداد رتبه یک، دو و سه رقمی را در کنکور سراسری کسب کردند.

وی از وجود دو نفر از فرزندان کمیته امداد در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: همچنین 320 هزار نفر از این فرزندان در نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند.

فرزندان را با مساجد آشنا کنیم

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) توجه به نماز را بسیار مهم دانست و گفت: ارتباط فرزندانمان را با مساجد قطع نکنیم.

میرشکار با بیان اینکه حجاب و عفاف زنان ما باید برای تمام دنیا الگو باشد، خاطرنشان کرد: امروز بی‌حجابی‌ها در شان این نظام و کشور نیست.

انتهای پیام/69010/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول