اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال‎جاری تاکنون صورت گرفت

واکسینه‎ شدن 266 هزار راس دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در سرایان

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان گفت: از آغاز سال‎جاری تاکنون 266 هزار و 218 راس دام سبک و سنگین در سرایان علیه بیماری مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

واکسینه‎ شدن 266 هزار راس دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در سرایان

علی صدیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: اداره دامپزشکی سرایان هر ساله برای جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عملیات واکسیناسیون را انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که بیماری تب‌مالت و شاربن از مهم‎ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، ادامه داد:. باکتری بروسلا ایجاد کننده بیماری تب مالت یا بروسلوز است که طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می‌سازد.

واکسینه‎شدن بیش‌از 89 هزار راس دام برعلیه بیماری تب‌مالت در سرایان

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان افزود: بیماری شاربن بیماری عفونی و مشترک بین انسان و حیوانات بوده که به آن بیماری پشم ریسان،  تب طحال و کفگیرک نیز گفته می‌شود.

صدیقی با بیان این‌که عامل بیماری شاربن باکتری گرم مثبت میله‌ای شکل به نام باسیلوس آنتراسیس است، تصریح کرد: از آغاز سال‎جاری تاکنون 266 هزار و 218 راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری شاربن و تب مالت در سرایان واکسینه شده‌اند.

وی اذعان داشت: از این تعداد دام 89 هزار و 472 راس بر علیه بیماری تب مالت و 176 هزار و 746 راس دام بر علیه بیماری شاربن واکسیناسیون شدند.

صدور 204 شناسنامه بهداشتی برای 204 سگ

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان با بیان این‌که 88 هزار و 540 راس گوسفند، بز، بره و بزغاله علیه بیماری برسلوز توسط دامپزشکی سرایان واکسینه شدند، گفت: همچنین 932 راس گاو و گوساله علیه این بیماری در سرایان واکسینه شده‌اند.

صدیقی متذکر شد: از آغاز سال‎جاری تاکنون 175 هزار و 608 راس دام سبک شامل گوسفند و بز و یک ‌هزار و 138 راس گاو در سرایان علیه بیماری شاربن مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی با بیان این‌که هاری یکی دیگر از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، یادآور شد: امسال 204 قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شده و برای این تعداد شناسنامه بهداشتی توسط شبکه دامپزشکی صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان خاطرنشان کرد: هر ساله عملیات قلاده‎گذاری سگ‌ها توسط اداره دامپزشکی صورت می‌گیرد و امسال نیز در سرایان 80 مورد قلاده‎گذاری صورت گرفته است.

انتهای پیام/69021/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول