اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

برگزاری آموزش‌های «گذر مهارت» در مسابقات ملی مهارت

معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: آموزش‌های «گذر مهارت» فنی و حرفه‌ای استان زنجان در کنار مسابقات ملی مهارت برگزار می‌شود.

برگزاری آموزش‌های «گذر مهارت» در مسابقات ملی مهارت

نادر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مسابقات کشوری مهارت هم‌اکنون در مرکز تربیت مربی کرج در حال برگزاری است.

وی به برگزاری آموزش‌های «گذر مهارت» در کنار مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و افزود: آموزش‌های گذر مهارت شامل آموزش‌های کوتاه مدت در حرفه‌های مختلف است.

معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه آموزش‌های «گذر مهارت» در چهار حرفه مختلف در غرفه استان زنجان برگزار می‌شود، بیان داشت: این حرفه‌ها در مدت 30 دقیقه به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: حرفه‌های آموزشی شامل سفالگری نابینایان، پرورش زنبورعسل، ورمی‌کمپوست و تست جوش است.

مرادی به برگزاری دوره تست جوش در غرفه «گذر مهارت» استان زنجان اشاره کرد و اذعان داشت: دوره تست جوش در دو حوزه PT و VT برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در تست مایعات نافذ توانایی آماده کردن قطعات برای تست با مایع نافذ برای علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود، ادامه داد: توانایی بکارگیری منابع نافذ برای تست قطعات و توانایی تهیه گزارش آزمایش‌های PT نیز در این غرفه آموزش داده می‌شود.

معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه تست مایعات نافذ بازرسی چشمی جوش در گذر مهارت برگزار می‌شود، افزود: توانایی انجام فرآیندهای جوشکاری و نظارت بر اجرای آنها در این دوره به دو صورت عملی و تئوری آموزش داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در حرفه سفالگری اصغر داودی روشندل زنجانی وظیفه آموزش علاقه‌مندان را بر عهده دارد، متذکر شد: آموزش این حرفه به صورت سفالگری نقشه برجسته است.

مرادی توانایی «ورز دادن گل و ساخت قالب اولیه» را یکی از مهارت‌های آموزشی در این حرفه عنوان کرد و افزود: پیاده‌سازی طرح روی قالب نیز از دیگر بخش‌های آموزش داده شده در این حرفه است.

وی کنده‌کاری و برجسته‌کاری روی طرح را از دیگر آموزش‌ها برای علاقه‌مندان اعلام کرد و ادامه داد: همچنین توانایی تمیزکاری نهایی نیز از دیگر فعالیت‌ها است.

معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان به برگزاری دوره پرورش زنبورعسل در آموزش‌های گذر مهارت غرفه استان زنجان اشاره کرد و گفت: اهمیت زنبورعسل در گرده‌افشانی و معرفی محصولات زراعی و باغی در این دوره به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه توضیحات لازم درباره ساختمان کندو و لوازم زنبورداری در این دوره به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: همچنین توضیحاتی درباره زنبورعسل، کارگر و ملکه به علاقه‌مندان توضیح داده می‌شود.

مرادی به برگزاری دوره آموزشی ورمی‌کمپوست در نمایشگاه گذر مهارت اشاره کرد و گفت: مزایای استفاده از ورمی کمپوست به جای استفاده از کودهای شیمیایی در باغ‌ها و چگونگی تولید آن به دو صورت عملی و نظری به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند پس از گذراندن 30 دقیقه آموزش در غرفه مهارت استان زنجان گواهی‌نامه استاندارد مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای را دریافت کنند.

معاون اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون استقبال خوبی از غرفه «گذر مهارت» استان زنجان در مرکز تربیت مربی کرج صورت گرفته، اذعان داشت: تاکنون به 60 نفر از علاقه‌مندان گواهی‌نامه مهارت صادر شده است.

این مسئول در پایان متذکر شد: امید است مردم استقبال خوبی برای حضور در این نمایشگاه و غرفه‌های «گذر مهارت» داشته باشند.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول