اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

کمک 607 میلیون ریالی حامیان به ایتام ماهنشانی

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان از کمک 607 میلیون ریالی حامیان به ایتام ماهنشانی خبر داد.

کمک 607 میلیون ریالی حامیان به ایتام ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کمیته امداد شهرستان ماهنشان به منظور ارائه خدمات بهتر به ایتام زیر پوشش این نهاد طرح اکرام ایتام را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام در راستای بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و مشارکت مردم خیر شهرستان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: این طرح برگرفته از سنت‌های حسنه اسلامی است و در بسیاری از آیات قرآنی و روایات نقل شده از ائمه معصومان (ع) بر اهمیت رسیدگی به امور ایتام تاکید شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در ادامه به نحوه اجرایی شدن طرح اکرام ایتام نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح حامیان و خیرین می‌توانند کفالت یک یا چند یتیم را قبول کنند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 167 یتیم زیر پوشش کمیته امداد ماهنشان هستند، افزود: کفالت از این تعداد یتیم به عهده 615 حامی خیر است.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال حامیان همکار با کمیته امداد شهرستان ماهنشان 607 میلیون و 850 هزار ریال به ایتام ماهنشانی کمک کردند.

* پرداخت 100 فقره وام قرض‌الحسنه به مددجویان ماهنشانی

غفاری در ادامه به خدمات حمایتی کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: کمیته امداد ماهنشان سالانه بیش از 35 سرفصل خدماتی را در حمایت از مددجویان این نهاد ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خدمات حمایتی کمیته امداد بر اساس نیازهای آنها ارائه می‌شود، تصریح کرد: این نوع ارائه خدمات موجب کاهش وابستگی مددجویان به امداد و در نتیجه توانمندسازی آنها می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه نوعی از خدمات هدفمندی است که کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد ارائه می‌دهد، اذعان داشت: این وام‌ها از محل منابع بانکی و منابع امداد به جامعه هدف پرداخت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در نیمه نخست سال‏جاری 100 فقره وام قرض‎الحسنه به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده، افزود: برای پرداخت این تعداد وام بیش از 850 میلیون ریال توسط کمیته امداد ماهنشان هزینه شده است.

وی در ادامه به تفکیک وام‌های پرداختی در نیمه نخست سال‏جاری اشاره کرد و گفت: از 100 فقره وام پرداخت شده 92 مورد از محل منابع امداد با صرف اعتبار بالغ بر 693 میلیون ریال و هشت مورد از محل منابع بانکی با صرف اعتبار بالغ بر 160 میلیون ریال پرداخت شده است.

غفاری اذعان داشت:  وام‌های مذکور به منظور حل مشکلات فرهنگی، تحصیلی، بدهی های مالی و... به مددجویان پرداخت شده است.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول