اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

کشور باید هزینه تجربه مدیریتی بانوان را پرداخت کند

استاندار زنجان گفت: کشور باید زمینه پرداخت هزینه برای تجربه مدیریت بانوان را هم ایجاد کند تا زمینه حضور آنها در عرصه‌های مدیریتی کلان کشور فراهم شود.

کشور باید هزینه تجربه مدیریتی بانوان را پرداخت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری امشب در چهارمین جلسه تخصصی کارگروه بانوان استان زنجان با اشاره به مطرح شدن ارائه خدمات خاص به قشرهای خاص اجتماعی از جمله بانوان اظهار داشت: سئوال مهم این است که چرا این گروه‌ها باید خدمات خاص را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه قائل شدن امتیاز خاص خدماتی به گروه‌ها جهت‌گیری‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: این به معنای در نظر گرفته شدن حقوق خاص برای این قشر محسوب می‌شود که جامعه هم آن را درک می‌کند.

استاندار زنجان به وارد شدن مقوله قائل شدن امتیاز خاص برای بانوان از دو دهه پیش به فرهنگ لغوی ایران اشاره و تصریح کرد: روند ساختاری تشکل مربوط به بانوان هم طی این دو دهه تغییرات خاص خود را پیدا کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به قرار گرفتن عنوان بانوان در کنار خانواده اضافه کرد: این امر سه موضوع را در ذهن متبادر می‌کند که آسیب‌پذیری بانوان و نیاز آنها به حمایت، مقصر بودن بانوان در مشکلات مربوط به خانواده و نگاه کنترلی داشتن به زن است.

انصاری با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف با دیدگاه‌های خاص خود در حوزه بانوان و خانواده فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: نتایج حاصله بیانگر نوع نگاه دستگاه‌ها اجرایی به بانوان و خانواده است.

وی با بیان اینکه استنباط‌های ارائه شده از مشکلات بانوان در هر سه حوزه خالی از اشکال نیست، ادامه داد: زن نه عنصر آسیب‌پذیر است و نه اینکه در مشکلات خانوادگی نقش اصلی را دارد.

استاندار زنجان با اشاره به برخوردهای انجام شده در حوزه حجاب با بانوان گفت: باید مستحضر بود که نباید از تخلفات بی‌شمار آقایان در حوزه حجاب غفلت کرده و فقط به بانوان توجه کرد.

این مقام مسئول بر لزوم اقدامات لازم برای احقاق حقوق بانوان در جامعه تاکید کرد و افزود: این اقدامات باید نگاه حمایتی همراه با تکریم باشد.

انصاری با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه تصریح کرد: طرح‌های درخور توجه که به احساس کرامت بانوان کمک می‌کند باید تقویت شود.

وی با اشاره به هزینه پرداخت شده برای مردان اضافه کرد: در آغاز پیروزی انقلاب کشور یارانه قابل توجهی را برای تجربه مدیریتی مردان پرداخت کرده است.

استاندار زنجان تاکید کرد: کشور باید زمینه پرداخت هزینه برای تجربه مدیریت بانوان را هم ایجاد کند تا زمینه حضور آنها در عرصه‌های مدیریتی کلان کشور فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان لزوم پرداخت هزینه برای تجربه مدیریتی بانوان را پذیرش تاثیرگذاری افراد در جامعه هدف عنوان کرد و گفت: حضور بانوان در مناصب خاص مانند دهیاری‌ها به تقویت انگیزه بانوان برای پرورش ظرفیت‌ها و استعدادها کمک شایان توجهی می‌کند.

انصاری ادامه داد: هزینه دادن برای کسب تجربه به طور یقین دستاورد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه توجه به امور بانوان به خودی خود امر لازمی محسوب می‌شود، افزود: همه این اقدامات نباید به سمت اختصاصی کردن امور حرکت کند.

استاندار زنجان اختصاصی کردن همه امور را موجب محرومیت برای خود بانوان از سایر امکانات موجود دانست و گفت: حرکت به سمت اختصاصی کردن خدمات در مجموع به نفع بانوان نیست.

این مقام مسئول به مباحث موجود در جامعه در مورد اولویت داشتن اشتغال مردان اشاره و تصریح کرد: صرف مسئول بودن مردان در تامین هزینه زندگی بهانه خوبی برای سوق اشتغال به سمت مردان محسوب نمی‌شود.

انصاری با بیان اینکه زنان به لحاظ آماری هم نقش چندانی در نیروی فعال کشور ندارند، اضافه کرد: این در حالی است که آمار دختران دانشجو بیشتر از آقایان است.

وی به اوضاع اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: باید متوجه بود که معیشت خانواده‌هایی که خانم و آقا هر دو کار می‌کنند هم خیلی مطلوب نیست.

استاندار زنجان با اشاره به ناخرسندی برخی از وجود قوانین خاص حمایتی از بانوان تصریح کرد: باید به اشتغال نیروهای با انگیزه بانو حداقل در بخش دولتی توجه کافی انجام شود و برای بخش خصوصی هم مشوق‌هایی به ازای اشتغال بانوان در نظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان بر لزوم تفاوت قائل شدن بین امور خانواده و بانوان تاکید کرد و گفت: باید متوجه بود که ربط خاصی بین زن و مشکلات خانواده بیش از مردان وجود ندارد.

انصاری به سابقه موجود در مورد مفید بودن برگزاری دوره‌های آموزشی برای مردان اشاره و تاکید کرد: باید متوجه بود زنان همیشه به مسائل توجه می‌کنند و دوره‌های آموزشی باید برای مردان برگزار شود.

انتهای پیام/73004/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول