اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری زنجان:

طرح‌های عملیاتی شده در حوزه بانوان درصدد تحکیم بنیان خانواده است

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به طرح‌های اجرا شده در حوزه بانوان و خانواده گفت: : این برنامه‌ها با در نظر گرفتن یک اصل مهم یعنی تحکیم بنیان خانواده عملیاتی شده است.

طرح‌های عملیاتی شده در حوزه بانوان درصدد تحکیم بنیان خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آذر آوازه امشب در چهارمین جلسه تخصصی کارگروه بانوان استان زنجان با اشاره به برابری جمعیت زنان و مردان در این استان، اظهار داشت: زنجان و خدابنده به ترتیب بیشترین آمار زنان را در سطح استان دارند.

وی با اشاره به اینکه 63 درصد از جمعیت شهرستان ماهنشان را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: برای رفع این مشکل باید چاره‎اندیشی شود.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری زنجان درصد باسوادی بانوان استان زنجان را قدری پایین‌تر از میانگین کشوری عنوان و اضافه کرد: درصد باسوادی بانوان در سطح استان زنجان حدود 90 درصد است.

این مسئول، میزان دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان زنجان را 52 درصد اعلام کرد و گفت: این درصد در برخی دانشگاه‌ها به 60 درصد هم می‌رسد.

آوازه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بانوان استان در حوزه‌های فرهنگی افزود: درصد دانش‌آموزان دختر زنجان در مدارس استعدادهای درخشان با پسران برابر است.

وی تعداد حافظان قرآن کریم زن را در سطح استان زنجان 77 نفر اعلام و اضافه کرد: حضور یک‎هزار و 770 مادر شهید و 70 ایثارگر در سطح استان زنجان ثبت شده‌اند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری زنجان، تعداد زنان شهیده استان زنجان را 37 نفر اعلام کرد و افزود: این زنان در مناطق مختلف از جمله حضور در جبهه‌های جنگ برای عمل به وظایف خود یا بمباران‌ها به شهادت رسیده‌اند.

این مسئول در استانداری زنجان از روند افزایش آمار‌های ازدواج و طلاق از سال 86 تاکنون خبر داد و گفت: در حال حاضر درصد طلاق در سطح استان به ازای هر 9.35 ازدواج یک طلاق اعلام شده است.

آوازه با بیان اینکه کمترین آمار طلاق در شهرستان خدابنده و طارم ثبت شده است، اضافه کرد: زنجان در بین شهرستان‌های استان بیشترین درصد طلاق را دارد.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت زنان در دستگاه‌های حمایتی هم ارائه داد که این آمار بیانگر عضویت حدود 15 هزار زن سرپرست خانوار در این دستگاه‌ها است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه وضعیت مشارکت بانوان زنجانی در فعالیت‌های سیاسی نسبت به گذشته بهبود یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر 10 درصد از اعضای شوراهای اسلامی در سطح استان زنجان بانوان هستند این در حالی است که فقط 3 درصد از مجموع ثبت‎نام‎کنندگان در انتخابات خانم بوده‌اند.

این مسئول، درصد مشارکت زنان زنجانی را در فعالیت‌های اقتصادی بهتر از میانگین کشوری آن دانست و ادامه داد: این درصد مشارکت در بخش کشاورزی با 45 درصد بهتر از سایر بخش‌ها است.

آوازه نرخ بیکاری بانوان استان زنجان را بالاتر از میانگین کشوری برشمرد و اضافه کرد: برای رفع این مشکل باید اقداماتی انجام شود.

وی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در حوزه بانوان و خانواده تصریح کرد: این برنامه‌ها با در نظر گرفتن یک اصل مهم یعنی تحکیم بنیان خانواده عملیاتی شده است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری زنجان، شهرک صنعتی بانوان را از جمله طرح‌هایی اعلام کرد که در راستای اشتغالزایی برای بانوان اجرا شده است.

این مسئول مساحت شهرک صنعتی زنجان را 35 هکتار اعلام کرد و گفت: این شهرک در 118 سایت کارگاهی احداث می‌شود که 68 سایت آن تحویل داده شده و 33 سایت آن آماده واگذاری است.

آوازه، پارک بانوان را از دیگر طرح‌های موفق عملیاتی شده در شهر زنجان اعلام کرد و گفت: این پارک در 20 هکتار احداث شده و دارای امکانات خاص برای بانوان و کودکان است.

وی از برنامه‌ریزی برای احداث فاز دوم پارک بانوان خبر داد و اضافه کرد: پارک بانوان در سه شهرستان دیگر این استان هم عملیاتی شده است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری زنجان فرهنگسرای کوثر را از دیگر مکان‌هایی دانست که به لحاظ قرار گرفتن در منطقه آسیب‎پذیر به لحاظ اجتماعی نقش مهمی در تقویت استعدادهای بانوان دارد.

این مسئول، مجموعه مادران و کودکان را از دیگر مجموعه‌های خاص بانوان زنجانی اعلام کرد که امکانات ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته است.

آوازه در ادامه گزارشی از طرح‌های حمایتی و تقویتی عملیاتی شده برای بانوان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در راستای تقوییت بنیاد خانواده و ارائه آموزش‌های لازم به دختران روستایی اجرایی شده است.

وی، تقویت نهاد خانواده و احترام و تکریم زن در محیط خانه و اجتماع را دو نیاز فوری بانوان اعلام کرد و گفت: بانوان برای حضور در اجتماع و ارائه نقش مهم‌تری در خانواده با چالش‌هایی روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/73004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول