اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین خبر داد

درخشش هنرمندان قزوینی در جشنواره مد و لباس ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در دومین جشنواره مد و لباس که در استان ایلام برپا شد هنرمندان قزوینی با ارائه آثار شاخص در این حوزه خوش درخشیدند.

درخشش هنرمندان قزوینی در جشنواره مد و لباس ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمیدرضا قاسمی اظهار داشت: هنر آموختگان رشته رودوزی‌های سنتی مرکز آموزش صنایع دستی این استان در دومین جشنواره مد و لباس ایرانی که در استان ایلام برگزار شد توانست رتبه‌های برتر این جشنواره را از آن خود کنند.

وی نقش صنایع دستی و هنرهای سنتی را در حوزه مد و لباس مهم خواند و افزود: با توجه به فرهنگ غنی که در سرزمین پهناورمان ایران وجود دارد بهره‌برداری از هنرهای مختلف در بخش مد و پوشش بسیار متنوع است که می‌تواند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی پوشش اسلامی ایفا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به صورت سراسری برگزار شد و هنرمندان قزوینی در بخش رودوزی‌های سنتی توانستند رتبه‌‌های برتر این جشنواره را به خود اختصاص دهند.

قاسمی یادآور شد: واحد توسعه و ترویج صنایع دستی استان قزوین با ارائه 20 اثر در قالب مانتوهای مجلسی و اجتماع با نمونه‌های تزئینی رودوزی‌های سنتی، در این جشنواره مشارکت کرد.

این مسئول تصریح کرد: هنرمندان قزوینی با ارائه دوخت‌های سنتی و طراحی لباس با هماهنگی این دوخت‌ها در این جشنواره شرکت کردند که از بین این هنرمندان فهیمه سوخته‌زار مقام دوم در بخش مانتوهای اجتماع و مقام سوم در بخش مانتوهای مجلسی را کسب کرد و ملیحه نژاد باقری در بخش مانتوهای مجلسی و سمانه نعمتی در بخش مانتوهای اجتماع نیز هنرمندان شایسته تقدیر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در این جشنواره همکاری مربی مرکز آموزش صنایع دستی قزوین، فاطمه اکبریه به عنوان استاد در کارگاه‌های آموزشی این جشنواره بود.

قاسمی اضافه کرد: هنر آموختگان مجموعه رودوزی‌های استان قزوین برای سومین بار است که در جشنواره‌های مد و لباس ایرانی حائز مقام شده که امیدواریم با همراهی این هنرمندان بتوانیم گام مؤثری در پوشش اسلامی ایرانی برداریم.

انتهای پیام/77002/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول