اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گیلان:

جشنواره فجر مطبوعات محلی استان‌های شمالی فراخوان می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: محورهای جشنواره منطقه‌ای فجر مطبوعات محلی استان‌های شمالی تدوین شده و به‌زودی فراخوان می‌شود.

جشنواره فجر مطبوعات محلی استان‌های شمالی فراخوان می‌شود

علی اسماعیل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای فجر مطبوعات محلی گیلان اظهار کرد: جشنواره مذکور با حضور استان‌های مازندران، گلستان، قزوین، زنجان و اردبیل برگزار می‌شود.

وی به سهم رسانه‌های گروهی در فرآیند ارتباطات و جابه‌جایی اطلاعات در درون جامعه و ملت‌ها اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به موازات تحولات عمیق در نهادهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دگرگونی باورها و ارزش‌های مسلم جامعه تاثیرگذار هستند.

اسماعیل‌پور رسانه‌ها را دانشگاه عمومی در راستای شکوفایی و اعتلای فرهنگ جامعه و ترویج ارزش‌های اسلامی و ملی خواند و بیان کرد: رسانه‌ها جامعه را به طرف آرمان‌های مطلوب هدایت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، انقلاب اسلامی ایران را پدیده‌ای شگرف در تاریخ معاصر دانست و تصریح کرد: توجه به ابعاد انقلاب اسلامی می‌تواند زمینه مناسبی برای مطالعات جامعه‌شناسی انقلاب باشد.

وی پیام‌رسانی را وسیله مهمی در گسترش انقلاب ذکر کرد و گفت: جشنواره منطقه‌ای فجر مطبوعات محلی به منظور تشویق نشریات به فعالیت گسترده در زمینه انقلاب اسلامی و دهه فجر و همچنین ایجاد ارتباط پر رنگ‌تر بین رسانه‌ها و مخاطبان برگزار می‌شود.

اسماعیل‌پور آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها را از اهداف جشنواره مذکور عنوان کرد و افزود: تبیین نقش رسانه‌ها در ایجاد همبستگی ملی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی از جمله اهداف جشنواره منطقه‌ای فجر مطبوعات محلی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ارج گذاشتن و تجلیل از تلاشگران و فرهیختگان عرصه رسانه، ایجاد زمینه تبادل نظر و انتقال تجربه بین نشریات مکتوب و مجازی و تبیین نقش رسانه‌ها در ترویج آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را از دیگر اهداف جشنواره مذکور اعلام کرد.

وی با اشاره به محورهای جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی گیلان، اظهار کرد: اهمیت رسانه‌ها در ایجاد همگرایی و افزایش وحدت ملی و وفاق ملی، تاثیر انقلاب اسلامی در کارکرد رسانه‌ها، آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی، نقش رسانه‌ها در مقابله با تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران از محورهای جشنواره مذکور است.

اسماعیل‌پور ترویج فرهنگ جهاد ایثار و شهادت، اهمیت پیوند نسل جوان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، نقش رسانه‌ها در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی، آشنایی نسل جوان با ویژگی‌های دهه فجر سال 1357 و خاطرات آن دوران و ولایت‌پذیری و نقش آن در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تداوم آن را از جمله اهداف جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی استان‌های شمالی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه 16 محور برای جشنواره مذکور تدوین شده است، یادآور شد: نقش مردم و اتحاد مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، پیشرفت و فعالیت‌های صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، تبیین چرایی حضور پرشورتر از پیش ملت در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن و تاثیر انقلاب اسلامی ایران در شکل‌گیری و پیدایش بیداری اسلامی از دیگر محورهای جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی استان‌های شمالی است.

وی رشته‌های سرمقاله، مقاله، گزارش، یادداشت، مصاحبه، شعر، داستان کوتاه و خاطره و همچنین عکس را از بخش‌های جشنواره مذکور در مطبوعات محلی دانست و بیان کرد: رشته‌های مصاحبه، مقاله، گزارش، یادداشت، عکس و خبر از بخش‌های جشنواره در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها است.

اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی استان‌های شمالی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مستقر است، گفت: محمد حسن‌پور قائم‌مقام، قاسم مصفا دبیر و محمد فتحی‌پور مسئول دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و تحلیلی فجر هستند.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول